Draadloos internet werkt maar uitgaande mails lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vakantieganger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Beste Allemaal,

Helaas moet ik als Zelfstandige Zonder Pensioen ook in het buitenland mailst sturen en ontvangen. De laptop is mee en het vinden van een draadloos netwerk is gelukt. Mails komen prima binnen, maar het versturen lukt niet. Probleem is volgens mij dat het versturen van mails in outlook gaat volgens de provider die ik thuis heb (ziggo), maar hier in Spanje zal dat een andere zijn. De vraag: 'wie is jullie provider?' geeft bij de Nederlandstalige receptie geen antwoord. Weet iemand of en hoe ik kan achterhalen welke provider men hier heeft?

Graag het antwoord in eenvoudige mensentaal, want ik ben allesbehalve een computercrack.

Alvast bedankt! :thumb:

vr. groet,
Vakantieganger.

Ik zit ook bij Ziggo en blijkbaar is het onmogelijk mails te verzenden via een andere provider dan Ziggo zelf. Nu zit ik zelf met een pda en daar kan ik nergens "een andere provider" instellen hoor. Enige dat perfect werkt is..... webmail!
http://www.ziggo.nl/mail/mijn-email

Laatst bewerkt:
Via www.watismijnip.nl heb je kans dat je de provider kan achterhalen van de verbinding waarmee je nu werkt, Dan kun je daarmee ook met een beetje mazzel de smtp server achterhalen van die provider die je dan in kan stellen

Vraag opgelost

Beste reageerders,

Webmail werkt inderdaad perfect bij het versturen vanuit Outlook.

Bedankt,
De vakantieganger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan