Hallo,
Enkele weken geleden heb ik bij familie een router voor draadloos internet geïnstalleerd. De pc (winxp) heeft bekabeld internet en de laptop (vista) draadloos internet. Alles werkte prima tot enkele dagen geleden...
De pc werkt prima met de bekabelde verbinding, maar op de laptop krijg ik internet niet meer aan de praat.
Bij netwerkcentrum staat dat er wel verbinding is met het netwerk/internet.
Updates worden wel binnengehaald, maar internetten lukt niet.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Kabelmodem aan en uit gezet
- Router aan en uit gezet
- Netwerkverbindingen in en uitgeschakeld.
- Probleem detecteren met als resultaat geen problemen
- Draadloos internet knopje op laptop uit en aan gedaan.
- Standaard settings van IE herstelt.
Het draadloze netwerk wordt wel weergegeven bij de beschikbare verbindingen, connectie maken lukt ook maar dan houdt het op...
Zodra ik iets uitschakel valt de verbinding (rechtsonderin taakbalk te zien) logischerwijs weg, maar herstelt zich daarna weer...
Als ik mijn router probeer te benaderen (192.268.0.1) kan hij het niet vinden, maar hoe kan het dan dat updates wel worden binnengehaald....
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan (laten) doen?
Alvast bedankt!
Enkele weken geleden heb ik bij familie een router voor draadloos internet geïnstalleerd. De pc (winxp) heeft bekabeld internet en de laptop (vista) draadloos internet. Alles werkte prima tot enkele dagen geleden...
De pc werkt prima met de bekabelde verbinding, maar op de laptop krijg ik internet niet meer aan de praat.
Bij netwerkcentrum staat dat er wel verbinding is met het netwerk/internet.
Updates worden wel binnengehaald, maar internetten lukt niet.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Kabelmodem aan en uit gezet
- Router aan en uit gezet
- Netwerkverbindingen in en uitgeschakeld.
- Probleem detecteren met als resultaat geen problemen
- Draadloos internet knopje op laptop uit en aan gedaan.
- Standaard settings van IE herstelt.
Het draadloze netwerk wordt wel weergegeven bij de beschikbare verbindingen, connectie maken lukt ook maar dan houdt het op...
Zodra ik iets uitschakel valt de verbinding (rechtsonderin taakbalk te zien) logischerwijs weg, maar herstelt zich daarna weer...
Als ik mijn router probeer te benaderen (192.268.0.1) kan hij het niet vinden, maar hoe kan het dan dat updates wel worden binnengehaald....
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan (laten) doen?
Alvast bedankt!