Draadloos internet werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TJansen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Enkele weken geleden heb ik bij familie een router voor draadloos internet geïnstalleerd. De pc (winxp) heeft bekabeld internet en de laptop (vista) draadloos internet. Alles werkte prima tot enkele dagen geleden...

De pc werkt prima met de bekabelde verbinding, maar op de laptop krijg ik internet niet meer aan de praat.

Bij netwerkcentrum staat dat er wel verbinding is met het netwerk/internet.
Updates worden wel binnengehaald, maar internetten lukt niet.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Kabelmodem aan en uit gezet
- Router aan en uit gezet
- Netwerkverbindingen in en uitgeschakeld.
- Probleem detecteren met als resultaat geen problemen
- Draadloos internet knopje op laptop uit en aan gedaan.
- Standaard settings van IE herstelt.

Het draadloze netwerk wordt wel weergegeven bij de beschikbare verbindingen, connectie maken lukt ook maar dan houdt het op...

Zodra ik iets uitschakel valt de verbinding (rechtsonderin taakbalk te zien) logischerwijs weg, maar herstelt zich daarna weer...

Als ik mijn router probeer te benaderen (192.268.0.1) kan hij het niet vinden, maar hoe kan het dan dat updates wel worden binnengehaald....

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan (laten) doen?

Alvast bedankt!

Wanneer je 100% zeker weet dat er wel verbinding is met internet en de updates inderdaad binnenkomen, zou ik maar eens scannen op virussen en spyware

Wanneer je 100% zeker weet dat er wel verbinding is met internet en de updates inderdaad binnenkomen, zou ik maar eens scannen op virussen en spyware

Het lijkt mij sterk, want er is alleen mail mee bekeken en google mee gebruikt (geen nieuwe sofware gedownload/geinstalleerd), maar zal het eens nakijken. Het echte internetgebruik en het gebruik wat "de klant" vertelt is natuurlijk niet altijd hetzelfde...

Stel dat dit geen oplossing is, wat zou ik dan kunnen proberen? Ik zal er even langs moeten gaan dus dan kan ik meerdere dingen proberen, scheelt wat extra bezoeken:D

Wat ik vermoed is het volgende: Er is een probleem met de DNS server-instellingen op die laptop.
Automatische updates zijn niet afhankelijk van DNS, omdat die op IP-adres updates ophalen.

Eerste wat je moet nakijken is of een andere figuur de DNS zelf heeft ingesteld ipv. dat die op Automatisch staan.
Kijk dus de IPv4 instellingen (indien Vista) en in de Internet-protocol (TCP/IP) instellingen (indien XP) van de laptop na wat er staat ingesteld m.b.t. DNS servers.
Staan die níet op Automatisch toekennen, dan die op Automatisch toekennen zetten.

Staan die wél op Automatisch toekennen, probeer dan de volgende 2 DNS-server adressen van opendns.com:
208.67.222.222
en
208.67.220.220

Succes,

Tijs.

Na toch nog een keer de instellingen nagelopen te hebben, modem, router en wireless aan en uitzetten werkte het weer. Vreemd dat dit direct niet werkte, maar mooi dat men weer kan internetten. Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan