draadloos internet werkt niet op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

serverussnape

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2012
Hallo,

Ik heb met behulp van deze site een pc laten samenstellen. Nu heb ik hem vanmorgen binnen gekregen. De pc doet het prima, maar ik krijg het draadloos internet niet voor elkaar. De pc vraagt steeds om een kabel aan te sluiten, maar ik heb draadloos internet en dat werkt nu uitstekend op de laptop. Dus aan de router ligt het niet. Ik lees op internet dat het een bug kan zijn van windows 7, maar het is lastig omdat ik niet precies weet wat het probleem is.

pc zegt dat wireles niet ondersteund wordt. Ik kan daarom ook geen netwerk aanmaken.
Het huidige netwerk (van de laptop) wordt niet herkend.
Ik heb de firewall uitgezet.
Hopelijk kunnen jullie me helpen...

En wij zouden o.b.v. je posting kunnen zien/weten welke draadloze netwerkkaart er in je pc zou zitten? En wat zegt Apparaatbeheer over apparaten die nu (nog) geen driver hebben, dus met een geel vraagteken worden aangeduid?

Tijs.

Tadaa:
de netwerkkaart is: ateros AR8151 PCI-E gigabit ethernet controller

deze 3 hebben een geel uitroepteken
pci simple comunications controller
sm bus constroller
onbekend apparaat (waarde acpi/int33a0)

Bedankt alvast

De atheros die je noemt is een bedrade netwerkkaart, geen draadloze... [Zie dat er staat: gigabit ethernet controller]

Dus ik wacht nog steeds op de draadloze netwerkkaart die je in je pc zou hebben... Ik vermoed gewoon dat je die bij je bestelling 'vergeten' bent.
Draadloze netwerkkaart zijn bij desktop pc's altijd een optie erbij (in de vorm van een PCI, PCI-X of USB apparaat), dus niet een onderdeel van het moederbord.
[pci simple communications controller is doorgaans een telefoonmodem, dus ik vermoed niet dat dat apparaat de draadloze netwerkkaart zou zijn. Ook het onbekend apparaat met acpi/int33a0 verwacht ik niet dat dat een draadloze netwerkkaart zou zijn]

Tijs.

En je SM bus is niet geinstalleerd.
Heb je wel alle drivers voor het moederbord geinstalleerd,zoals chipset?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan