draadloos internet werkt slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arlar

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Ik heb sinds kort internetplusbellen van KPN (goedkoopste abonnement), samen met een experiabox. De box staat beneden, en de pc met een gigaset USB adapter 108 ontvanger staat 1 verdieping erboven. Nu speel ik vaak de game battlefield 2, en die lagt achterlijk veel in vrijwel elke server. Toch heb ik geen heel erg hoge ping (in goede servers meestal rond de 25), en hij heeft altijd goed gewerkt. Ook zet ik alle achtergrond programma's uit, zoals MSN, steam en download programma's, maar niets helpt. Zou ik draad moeten trekken, of kan het aan iets anders liggen?
m'n specs zijn:

K8N NEO4 socket 939 moederbord
AMD athlon64 3200+
Geforce 7600GS 256mb PCI-E
2GB ddr400 ram
160gb SATA harddisk
350watt voeding

Is je ontvangst verder wel goed (indicator goed/zeer goed)?
Je ondervind verder geen problemen met de verbinding (surfen/downloaden/netwerk)?

Ja surfen werkt goed, met vlagen sloom, maar meestal staat de kwaliteit van de verbinding bij de gigaset monitor in de taakbalk op rond de 40-50 procent, en ipv 54mbps staat er soms zelf 24 of 36 mbps.... de indicator van windows zegt waar wat anders, die zegt zeer goed
downloaden is een crime, ik ben al blij als ik via gamershell met de snelste mirror kan downloaden met 150kb/s

Ik zou je hetzelfde als hier kunnen adviseren, dus je antenne goed richten en eens een ander kanaal proberen.
Voor de rest zou ik het niet weten helaas.
en ipv 54mbps staat er soms zelf 24 of 36 mbps.
Dit duidt toch wel vaak op ontvangst problemen, probeer bovenstaande eens zou ik zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan