Draadloos internet zakt in

• Onderwerp starter Onderwerp starter ninc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ninc

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo,

ik heb sinds kort een Acer laptop en bij mij thuis heb ik dus draadloos internet. Hier werkt internet best wel goed, en een andere Acer laptop en een HP laptop werken hier ook goed. Maar wanneer een vriend van mij langskomt met zijn Fujitsu-siemens laptop dan zakt zijn draadloos internet in van 54 Mbps naar 8 Mbps en zelfs naar nog minder en dus de snelheid eigenlijk dood is. Terwijl hij toch een goede verbinding heeft. Nu dacht ik: dat ligt aan zijn k*t laptop maar wanneer ik bij een andere vriend ben waar ook sinds kort draadloos internet is dan heb ik problemen dat mijn internet inzakt van 54Mbps naar bijna niks. Terwijl zijn Dell dan goed draait. Zijn Dell doet het dan wel weer goed bij mij.

Is er iets met de instellingen van mijn laptop of is dit normaal?

Bedankt.

komt me allemaal bekend voor! Zonder ook bij mij enig aanwijsbare reden, kan de snelheid steeds veranderen. Lijkt wel of het afhangt van het weer? Merk niet dat het iets uitmaakt als er 4 gelijk gebruik maken van het draadloos netwerk. Wel hebben ze verschillende snelheden.
Ben benieuwd wat een ander ondervind.

Laatst bewerkt:
Het signaal blijft ondertussen wel optimaal?

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt eigenlijk. Zit regelmatig met laptops van anderen die ik moet nakijken op mijn eigen draadloze netwerk en de snelheid blijft gewoon optimaal.

Signaalsterkte is steeds uitstekend, dus ik weet ook niet wat er aan de hand is. Bij mij thuis werkt mijn laptop goed, bij een vriend van mij daar werkt draadloos internet op de laptop niet goed. Wanneer een vriend van mij met zn fujitsu laptop komt dan heeft hij hetzelfde probleem bij mij.

Terwijl bv die Dell laptop bij mij en bij hem thuis werkt.

Ik zie er geen logisch verband in, want alles zou gewoon moeten werken zonder dat er problemen moeten zijn.

Gebeurt dit tijdens downloaden vanaf internet en/of tijdens onderlinge bestandsuitwisseling?

Neeh, dat is nu het rare. Gewone sites bezoeken gaat wel rond de 2-3 minuten, daarna zakt de snelheid zo in dat gewone sites superlang duren voordat ze geladen zijn. En wanneer ik ga downloaden dan zakt de snelheid in tot 8kbps zelfs.

maar thuis heb ik nergens last van, alleen bij anderen netwerken daar begint het.

Weet niemand hier iets op? Het is echt irritant om steeds met een kabel te gaan werken, omdat draadloos niet werkt.

Het rare is nu dat ik bij mijn Dell-vriend (zo zal ik hem maar effe benoemen) goed heb kunnen internetten enzo en guild wars gespeeld en toen werkt draadloos internet goed. Maar op een gegeven moment zakt alles in en is internet vrijwel onmogelijk.

En mijn Fujitsu-vriend :) heeft dezelfde internet problemen wanneer hij bij mij thuis draadloos internet gebruikt. Maar wanneer je gewoon een kabel gebruikt voor internet is er geen probleem. (alleen je kunt niet overal in huis kabels gaan hangen)

Er is geen verklaring hiervoor.... dat is echt weird.

het probleem is nog steeds hetzelfde alleen nu nog erger. Op mijn laptop zakt de internetsnelheid na een 4 minuten naar 1mb per seconde, dus eigenlijk dood. Als ik dan Herstellen doe dan doet ie het weer voor een aantal minuutjes en dan valt ie weer uit. Soms doet ie het langer.

Hoe kan dat nu komen>?

Moet ik nu weer mijn laptop opnieuw installeren?

opnieuw installeren heeft bij mij niets opgeleverd. Bleef slecht. Zoals ik het al eerder schrijf; heb 4 pc en alle 4 hebben wisselende snelheden. Zal het niet aan de router kunnen liggen?

Dat type bestaat niet als ik em opzoek via Google. Ook staat ie niet op de Sweex-site.

het is de sweex lc000070 wireless router 11g. had een paar 0 uit puur snelheid weggelaten.:D

heb ik al gedaan en dat heeft geen positief resultaat gehad. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Asus a6k notebook.
Ik heb een experia box van KPN , en als ik de computer langere tijd aan laat staan krijg ik , als ik op het icoon van draadloos netwerk wijs , wisselende snelheden te zien.
normaal staat er snelheid:54 mbps , maar zakt weg tot 1mbps .
herstellen helpt niet , en ook herstarten niet .
Lijkt op probleem met warmte ? lijkt mij niet erg logisch , maar de processor e.d. zijn naar verloop van tijd erg warm , dat valt wel op.

viel mij trouwens heel erg op bij gebruik van bijv. grabit , na lange tijd aan staan nauwelijks snelheid , en uiteindelijk vastlopen , niet reageren in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan