draadloos internet ziggo ubee evw3200 alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
atheros AR5007EG in combi met ubee router van ziggo 3 in 1

Hallo ik had een vergelijkbaar probleem ,
Mijn Acer aspire 7520G bezat een Atheros AR5007EG wlan kaart, en deze wilde met geen mogelijkheid connecten met mijn nieuw verkregen ubee modem van ziggo.

Hij kreeg netjes een ip adres van de router maar de verbinding bleef op "alleen lokaal" hangen. De vaste LAN connectie werkte wel meteen.
Ik heb alle hier beschreven oplossingen geprobeerd, maar niets bleek te helpen.
Zelfs de driver downloaden van de acer site was niet de oplossing.
Echter de laatste oplossing (de driver downloaden van www.atheros.cz) "did the trick" .

Probleem: WiFi verbinding alleen lokaal, geen internet, nieuw Ziggo EVW3200 modem

Ik heb dit probleem ook ervaren: vorige week nieuw Ubee EWV3200 kabelmodem van Ziggo geinstalleerd, ging allemaal voorspoedig. Een ASUS laptop draadloos verbonden zonder problemen. Leuk was om te zien dat je bij de eerste aansluiting gevraagd wordt de pincode van het modem in te voeren waarna de laptop zelf de encryptiesleutel uit het modem ophaalt. Die hoef je dus niet zelf in te voeren. De ASUS heeft een Atheros AR5008X Wireless Network Adapter met stuurprogramma 7.4.2.75 en versiedatum 7-5-2008. Deze kan goed omgaan met die wijze van uitwisseling van beveiligingsgegevens d.m.v. de standaard ingestelde Automatic Security Configuration middels WPS.

Maar toen.... kwam een vriend van mij langs met een wat oudere Compaq die hij niet aan de praat kreeg op het nieuwe Ziggo modem. Hij kon wel binnenkomen in de router, was daar ook zichtbaar, maar kon geen internetverbinding maken: "toegang alleen lokaal". Hij gaf in Netwerkcentrum ook aan "onbekend netwerk". Het leuke was dat ik met die Compaq wel naar internet kon via een onbeveiligd netwerk van een van de buren... Het zat 'm dus in de beveiligingsinstellingen. De Compaq heeft een Atheros AR5007 802.1 b/g WiFi adapter met stuurprogramma 7.6.0.114 en versiedatum 7-7-2008. Dit stuurprogramma was kennelijk niet in staat de nieuwe wijze van uitwisseling van security instellingen met het modem te hanteren, met genoemd effect tot gevolg. Ik heb toen van de website van Atheros de nieuwste driver opgehaald en geinstalleerd op de Compaq: versie 9.1.0.328. En daarna was het probleem meteen opgelost. Let op: het installeren van de driver was niet alleen een kwestie van een bestand kopieren, je moet de driver volgens het boekje installeren via de .inf file die erbij wordt geleverd.

Ik hoop dat ik hiermee veel gebruikers van het nieuwe Ziggo modem heb kunnen helpen.

Succes!

Alles lijkt er dus op dat het iets specifieks is van Atheros .
Slordig dat de vendor support sites zoals die van Acer en Asus niet qua drivers up to date gehouden worden eigenlijk....

Als je nu even naar configuratiescherm gaat en dan naar aparaatbeheer.
Dan zie je in het rijtje staan netwerkadapters dubbelklik daar even op en je ziet jou wifi staan de atheros.
Klik er even op met je rechtermuisknop en kies voor stuurprogramma's bijwerken dan gaat hij op internet zoeken naar update's kan even duren hij installeerd het daarna en daarna doet hij het.

groetjes en succes

Wij zijn afgelopen week overgestapt naar Ziggo en met mijn laptop een Compaq Presario CQ60 had ik precies hetzelfde probleem.

Nu opgelost door het stuurprogramma bij te werken.
Bedankt!!!

Groetjes Jolanda

Toch vreemd wanneer je geen internet hebt dattie dan toch op internet de nieuwste drivers gaat downloaden. :confused:

Groeten Marcel

Alles lijkt er dus op dat het iets specifieks is van Atheros .
Slordig dat de vendor support sites zoals die van Acer en Asus niet qua drivers up to date gehouden worden eigenlijk....

Ik heb vorige week een e-mail gestuurd naar Acer met de mededeling dat hun Atheros netwerkkaartdrivers niet up-to-date zijn en dat er veel problemen zijn met Atheros netwerkkaarten in combinatie met draadloos internet van Ziggo. Ook heb ik uitgelegd hoe dit probleem verholpen kan worden. Ik kreeg echter een slap mailtje terug met de mededeling dat ik telefonisch contact moet opnemen met de technische dienst van Acer en mijn "probleem" daar moest voorleggen. Dat ben ik niet van plan, ik ga geen telefoonnummer bellen van 50 cent per minuut omdat Acer te beroerd is om mijn mailtje even intern naar de juiste afdeling door te sturen.

@ robvandam

Je hebt gelijk... blijkbaar maakt het acer niet zoveel uit dat er irritatie is over de door hen gebruikte produkten.

Ze verkopen waarschijnlijk liever nieuwe laptops dan dat ze storingen gaan onderzoeken.

"Hoogmoed komt voor de val" , is een gezegde wat me ineens te binnen schiet...

Atheros AR5007EG

Hallo,

tijdens surfen op het www kwam ik dit tegen: problemen met een netwerkadapter van Atheros.
Ik heb ook een laptop onder handen gehad met WiFi problemen en het op kunnen lossen. Het ging hier om een laptop van Samsung met adapter Atheros AR5007EG. Ik heb begrepen dat er veel problemen zijn met deze adapter en dat de pc-fabrikanten niet de juiste ondersteuning bieden.
Onderstaand hoe ik dat heb gedaan (gevonden op internet). Misschien hebben jullie er wat aan al is dit onderwerp al van oudere datum!

Op het scherm kwam de volgende foutmelding:
Component GUID: {7071ECA3-663B-4BC1-AIFA-B97F3B917C55}
Component file: [C:\Windows\system32\connect.dll
Error: (0x8007277B) <The errormessage could not be found>

Op www deze oplossing gevonden:
1: Start menu, start search, type ''cmd''
Klik rechts op cmd.exe en run als administrator

2: Type achtereenvolgens:
netsh winsock reset cat.log
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log

3: Herstart computer

Mocht dit onverhoopt toch niet de oplossing zijn zoek dan eens in Google met de foutcode: 0x8007277B
Dan komen er mogelijk nog andere oplossingen.

Veel succes ermee!

Gr. Gurbe1952

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan