Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Hoe moet ik een draadloos netwerkje opzetten, zodat ik overal in huis met mijn laptop kan zitten werken? De laptop moet nog gekocht worden trouwens, en de vaste computer kan als server (?) dienen.

Ik heb de Sitecom Wireless Broadband Home Station op het oog: http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.cgi?A=550261

Alvast bedankt :)
 
Heb je dan echter geen handleiding bij gekregen hoe zoiets moet? Meestal krijg je wel boeken bij en daar staat precies hoe je zoiets aansluit.
 
Geplaatst door rkwebdesign
Heb je dan echter geen handleiding bij gekregen hoe zoiets moet? Meestal krijg je wel boeken bij en daar staat precies hoe je zoiets aansluit.

Ik heb de Sitecom Wireless Broadband Home Station op het oog

Dat wil dus zeggen dat ik hem nog niet heb gekocht :8-0: want ik wil eerst weten hoe dat werkt...
 
welke internet provider heb je ?

niet alle routers werken namelijk bij sommige kabelaanbieders (casema)
 
als je die pc als server gaat gebruiken hoef je niet een router te kopen.
Je kan draadloos pc naar pc aan leggen. Vraag me niet war je dit kan kopen heb kilometer draad door huis heen!

een pc verbruikt wel meer stroom dan een router en kan je ook makkelijker uitbreiden.

Deze router werkt volgens mij zonder problemen bij @home.
Waar je naar moet kijken is hoe het gebouwt is waar je een draadloos netwerkje gaat aanleggen( ivm storingen tlbalkies e.d ).
Ga je met een accespoint werken zal te toch een draad moeten trekken in een huis is meestal de logise plek voor een accespoint in het trappegat !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan