Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Ik heb op mijn laptop een draadloze internetverbinding maar het signaal naar de andere ruimten in het huis is vrij zwak en valt regelmatig uit.

Bestaat er geen toestel dat het signaal van een draadloze verbinding versterkt?
 
Er is niet direct een apparaat, maar je kunt er eventueel een andere antenne op aansluiten. Hou er echter rekening mee dat deze vaak vrij duur zijn. Het is wellicht beter om je accesspoint op een andere plaats in je woning te zetten.
 
Geplaatst door Tibau
Ik heb op mijn laptop een draadloze internetverbinding maar het signaal naar de andere ruimten in het huis is vrij zwak en valt regelmatig uit.

Bestaat er geen toestel dat het signaal van een draadloze verbinding versterkt?

Er zijn wel oplossingen voor maar dan moet je even wat meer gegevens ter beschikking stellen om te kijken of die ook voor jou gebruikt kunnen worden.

Welke modem/router heb je resp hoe is je opstelling ?
Gebruik je wel of geen AP ? Of heb je een All-in one ?
 
Geplaatst door upsidaisy


Er zijn wel oplossingen voor maar dan moet je even wat meer gegevens ter beschikking stellen om te kijken of die ook voor jou gebruikt kunnen worden.

Welke modem/router heb je resp hoe is je opstelling ?
Gebruik je wel of geen AP ? Of heb je een All-in one ?

Ik heb een draadloze ADSL router van TopCom.
Ik heb één hoofd PC en daarnaast mijn laptop. Het is niet de bedoeling de hoofd pc met de laptop in een netwerk te verbinden.
Mijn enige bedoeling is met de laptop draadloos te kunnen surfen bv. in de woonkamer.

Wat is een AP en wat is een acces point?
Ik vermoed dat de router het acces point is?
 
Heb je ook een type nummer want er zijn er meerdere
(met usb stick,netwerkkaart enz)

Adhv het tye nr is te bepalen of het AP is of niet
 
Het is de Wireless Webracer 1004 pstn.
Mijn PMCIA kaart op de laptop is van het merk Belkin.
 
Deze dus:

http://www.phone-master.nl/wifi/TopcomWEBRACER 1004.html

Ik denk dat het de voorganger is van deze:

http://www.topcom.net/products/prod...ub=46&volgorde=2#WIRELESS WEBR@CER 1104 PSTN (11b)

In mijn optiek heb je 2 opties:

Vragen of er een soort versterker is mbt signaal of je zou nog een Acces Point moeten plaatsen compatible met je huidige modem/router.

Een Acces Point is een draadloos toegangspunt of basisstation lees soms je modem router en dan heb je een all in one.

Heb je toevallig ook eventuele stoorzenders in je huis of in de buurt ?
 
Wellicht is het het handigst om eens even bij het begin te beginnen.

Voordat je dure antennes etc. gaat aanschaffen of extra routers, probeer eens stomweg een ander kanaal te kiezen.

802.11b staat 11 kanalen toe. 802.11g nog veel meer. Probeer het eens, doet vaak wonderen.

Zat er bij de spullen geen software pakketje om een scan te doen van de kanalen om te zien welke het schoonst is? Zelfs Sitecom kaartjes hadden dat bijgeleverd.

En staat je router dichtbij of tegen een muur? Gips misschien (werkt dempend)? Metalen oppervlak (reflecties)? Koop desnoods langere kabels zodat je het ding anders weg kunt zetten.

Grtz,
Freezo
 
Heb ooit ergens gelezen dat het eerste kanaal vaak ook het grootste vermogen krijgt. Weet niet in hoeverre dat waar is maar je kan het allicht 's proberen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan