draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lima-nl

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2002
Goedemiddag,

Ik wil graag draadloos en heb een router,drie netwerkkaarten en een cardbus adapter gekocht van het merk smc.

Het lukt mij niet om het aan de praat te krijgen en hij communiceert ook niet met de modem.

Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?

je zal toch meer uitleg moeten geven hoor:)

Leg eens duidelijk uit wat waaran is verbonden, en welke operating systems je draait etc etc...

Vb: KABLEL -> Modem - - - Router - - - PC1

Hoi arre,

Draai met windows xp pro.

Heb kabelinternet van casema,een com21 modem,drie pc's met een draadloze netwerkkaart en een laptop met een draadloze cardbus adapter en een draadloze router,allen van het merk smc.

Heb van alles gedaan maar het werkt gewoon niet.

je weet zeker dat de netwerkkaarten overal goed geinstalleerd zijn? Heb je ook de wizard van windows uitgevoerd?

Start » Mijn Netwerklocaties » Draadloos netwerk voor een huis of klein bedrijf instellen

Zie bijlage

Bijlagen

• draadloos_netwerk.jpg
    draadloos_netwerk.jpg
    23,3 KB · Weergaven: 28
Beste Lima-nl.
Veel mensen denken, ik koop een draadloos setje en hoppa ik heb internet, maar komen dan bedrogen uit want ze krijgen het systeem niet draaiende.
Probeer eerst eens vanaf één Pc de modem/router via een kabel in te stellen.Je kan dan met een kabel tussen Pc en modem/router via Internet Explorer( zal in de gebruiksaanwijzing staan) de setup van je modem/router benaderen en hier eerst alles goed instellen o.a de gegevens van je provider.
Probeer dit eerst maar, zijn er dan nog vragen dan zie ik het hier wel.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Je moet vrijwel altijd eerst met een kabel het accesspoint en/of de router installeren en instellen. Vanaf dan zendt hij signalen uit die de kaarten kunnen oppikken.

Denk aan de beveiliging!

Bedankt voor jullie hulp maar zelfs met eerst een kabel doet 'ie het ook niet.

Begrijp er gewoon niets van!

Wat doet hij dan niet?
Kan je de configuratie van je modem/router wel benaderen vanuit InternetExplorer?
Welk adres moet jij dan intypen om in de configuratie te komen?
Het desbetreffende modem/router zou voor alle nederlandse providers makkelijk in te stellen zijn .
Ik hoor nog wel.
Vrgr. B.Kat

Ik kan de router via internet explorer niet benaderen en moet het adres 192.168.1.2 intypen.

Zelfs met de bijgeleverde cdrom lukt het niet om de router te benaderen.

Weet je zeker dat je een goede kabel gebruikt?
En deze op de eerste aansluiting doet.
B.Kat

Ik heb alles goed aangesloten maar het wil gewoon niet.

Hij zegt wel dat het signaal uitstekend is maar kan gewoon niet internetten.

Kijk dan eerst een welke IP adressen je krijgt toegedeeld.
B.Kat

Heb je de kabel vanaf een vaste netwerkkaart in een lanpoort gestopt en daarna geprobeerd in je router te komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan