draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Berichten
240
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zeggen dat je geluid en beeld minder is, klopt dit ?

Wat heb ik zoal nodig om draadloos te kunnen internetten??

Nu heb ik ADSL van planet, bel via de telefoon (KPN) in en de modem neemt het over. Nu heb ik Planet opgezegd en zoek nu eigelijk ook een provider. Ik dacht aan casema (kabel) die is nu hier beschikbaar, en ook wanadoo, maar die hoef ik niet.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? als ik zoek bij google, draadloos internetten, krijg ik alleen maar rommel tezien, heb liever wat meer info van personen die hier reeds wat ervaring over hebben of er meer van af weten, want ik ben een leek.
 
sungirl zei:
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zeggen dat je geluid en beeld minder is, klopt dit ?

ik merk er niks van. ik stream soms videobestanden van ene pc naar andere pc niks aan de hand en vloeiend.

alleen bij je overzetten van grootte bestanden (>1 gb) dan kan het best wel lang duren ja. dan kan je beste gewoon de kabel pakken
 
Draadloos

Als je draadloos wilt gaan heb je een draadloze netwerkkaart (per computer) nodig, alsook 1 draadloze switch.

De draadloze switch verbind je mbv een UTP kabel aan je breedbandrouter en de switch stuurt de (inter)netwerkverbinding draadloos door naar de draadloze netwerkkaart.

Dat is het in een notedop.

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik over zou gaan dan zou ik van chello juist naar planet gaan i.v.m. betere download snelheid.
 
Laatst bewerkt:
in draadloze netwerken heb je voor zo ver ik weet (nog maar) enkel 802.11b en g
b heeft een data vervoer van iets van een 11.2 en 802.11g heeft een doorvoer van 54 mb/sec dacht ik. dus ik zou voor wireless 802.11 g gaan. Dus, je zegt tegen je provider, ik wil een aansluiting voor 2 computers en dan koop je een router die je op je modem zet, je verbind ze met elkaar met een gewoone kabel daarna steek je de (PCI) kaartjes in beide computers en je laat ze zoeken naar draadloze netwerken bij jou in de buurt. Let wel op, als je buren dat ook hebben en zij hebben dat niet beveiligd, kan jij gewoon meesurfen. Wel handig, maar bij wet verboden en absoluut illigaal. Voor het zelfde, kunnen zij meesurfen op jou internet. beveilig het daarom met een paswoord! XP heeft die functie ingebouwd zitten maar die is eigenlijk iets te gemakkelijk te omzeilen. Meer beveiligings tips vindt je in de handleiding van je router. Totaale prijs? een 100 tal euro:
+/- 50 voor de router, +/- 25 voor de PCI kaart (2x)
 
sungirl zei:
Nu heb ik Planet opgezegd en zoek nu eigelijk ook een provider. Ik dacht aan casema (kabel) die is nu hier beschikbaar, en ook wanadoo, maar die hoef ik niet.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Ik kan je casema qua provider wel aanbevelen, ligt een beetje aan je downloadgedrag van nieuwsgroepen maar als je dat niet zo gebruikt dan is een midi of multi abbo van casema een prima optie
:thumb:
 
Allereerst de beste wensen en bedankt voor jullie reacties.

Oke, sommige dingen zijn duidelijk, maar sommige ook weer niet.

Creatchampion, fijn om te horen dat het goed werkt.


Azaat :
Als je draadloos wilt gaan heb je een draadloze netwerkkaart (per computer) nodig, alsook 1 draadloze switch.

De draadloze switch verbind je mbv een UTP kabel aan je breedbandrouter en de switch stuurt de (inter)netwerkverbinding draadloos door naar de draadloze netwerkkaart.

sorry Azaat, ik zei al, ik ben een leek.

Humpe, ik ga ook niet weg van planet omdat ie niet goed is, want dat is tie wel, maar kabel is goedkoper, want de gewone telefoon gaat er ook uit, dus geen ADSL meer dan. Aangezien wij hier maar tussen 2 kunnen kiezen via de kabel, Wanadoo en Casema, en ik kennissen heb die wanadoo hebben, weet ik al genoeg !!

Wijnand,
in draadloze netwerken heb je voor zo ver ik weet (nog maar) enkel 802.11b en g
b heeft een data vervoer van iets van een 11.2 en 802.11g heeft een doorvoer van 54 mb/sec dacht ik. dus ik zou voor wireless 802.11 g gaan. Dus, je zegt tegen je provider, ik wil een aansluiting voor 2 computers en dan koop je een router die je op je modem zet, je verbind ze met elkaar met een gewoone kabel daarna steek je de (PCI) kaartjes in beide computers en je laat ze zoeken naar draadloze netwerken bij jou in de buurt. Let wel op, als je buren dat ook hebben en zij hebben dat niet beveiligd, kan jij gewoon meesurfen. Wel handig, maar bij wet verboden en absoluut illigaal. Voor het zelfde, kunnen zij meesurfen op jou internet. beveilig het daarom met een paswoord! XP heeft die functie ingebouwd zitten maar die is eigenlijk iets te gemakkelijk te omzeilen. Meer beveiligings tips vindt je in de handleiding van je router. Totaale prijs? een 100 tal euro:
+/- 50 voor de router, +/- 25 voor de PCI kaart (2x)

Kan dit aardig begrijpen, wat heb ik precies nou nodig om dit te verwezelijken.
ik heb de pavilon M 7280.nl waar al heel veel inzit. Heb het volgende al reeds in de pc zitten: Dit heb ik bij netwerkverbinden staan.

1394 netwerkkaart (verbonden)

LAN-verbinding (uitgeschakeld),( heb ik zelf gedaan)
Intel(R)pro/100 VE network

draadloze netwerkverbinding (uitgeschakeld) (zelf gedaan)
wireless lan pci 802.11 a/b/..

en de volgende snap ik niet helemaal, misschien dat jullie er wat meer over kunnen vertellen:
microsoft internet referral service (service is verbroken)

Het gaat om 1 pc, en ik heb nu wel een modem, deze is voor adsl. van Casema krijg je dan toch weer een ander ??? je hebt het over een router, oke, PCI kaartjes, wat zijn dat, waar haal ik die vandaan, en moet ik die achter ergens in de comp steken ?? sorry hoor, maar ik ben echt een leek. (wel eentje met een schitterend mooie pc)

Jheroen:
Bedankt voor je tip, denk dat ik het wel opvolg


ik voeg een link bij, kunnen jullie precies weten wat ik nodig heb, alvast bedankt.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...name=c00566873&product=1159889&dlc=nl&lang=nl
 
Laatst bewerkt:
Nou, jullie reageren niet meer, hoeft ook niet meer, ben er uit.

bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan