draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Berichten
240
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zeggen dat je geluid en beeld minder is, klopt dit ?

Wat heb ik zoal nodig om draadloos te kunnen internetten??

Nu heb ik ADSL van planet, bel via de telefoon (KPN) in en de modem neemt het over. Nu heb ik Planet opgezegd en zoek nu eigelijk ook een provider. Ik dacht aan casema (kabel) die is nu hier beschikbaar, en ook wanadoo, maar die hoef ik niet.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? als ik zoek bij google, draadloos internetten, krijg ik alleen maar rommel tezien, heb liever wat meer info van personen die hier reeds wat ervaring over hebben of er meer van af weten, want ik ben een leek.
 
sungirl zei:
Wie heeft hier ervaring mee? Ze zeggen dat je geluid en beeld minder is, klopt dit ?

ik merk er niks van. ik stream soms videobestanden van ene pc naar andere pc niks aan de hand en vloeiend.

alleen bij je overzetten van grootte bestanden (>1 gb) dan kan het best wel lang duren ja. dan kan je beste gewoon de kabel pakken
 
Draadloos

Als je draadloos wilt gaan heb je een draadloze netwerkkaart (per computer) nodig, alsook 1 draadloze switch.

De draadloze switch verbind je mbv een UTP kabel aan je breedbandrouter en de switch stuurt de (inter)netwerkverbinding draadloos door naar de draadloze netwerkkaart.

Dat is het in een notedop.

Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik over zou gaan dan zou ik van chello juist naar planet gaan i.v.m. betere download snelheid.
 
Laatst bewerkt:
in draadloze netwerken heb je voor zo ver ik weet (nog maar) enkel 802.11b en g