Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martepino

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Eej mensen, ik heb een probleem met mijn draadloos internet:

Toen ik een week geleden mijn internet installeerde deed alles het supersnel. Hij geeft eigenlijk altijd aan dat de kwaliteit uitstekend is en de snelheid 54mb/s. Maar de laatste tijd is hij zo sloom geworden dat hij de meeste pagina's niet meer laadt. Mijn pc met usb ontvanger staat ongeveer 4,5 meter van mijn router af. Overigens blijft hij maar aangeven dat de kwaliteit uitstekend is en de snelheid 54mb/s. Waar kan het aan liggen?

Bij mijn Psp heeft hij het altijd snel gedaan:S

Edit: Een week geleden toen het internet enzo gewoon nog snel ging had ik wel altijd problemen met inloggen in msn. Dat duurde altijd heel lang, dus drukt ik op probleem oplossen en dan gaat hij een fout ofzo zoeken en dan stond er altijd een uitroeptekentje bij standaard gateway.

Laatst bewerkt:
Vermeld ook even je merk en type router en draadloze ontvanger.

Heb je de firewall-instellingen ook al es nagekeken?

Doet ie het zonder draadloos wel goed (computer met netwerkkabel direct aan router of switch)? Dan zou het kunnen zijn dat er iemand in je buurt op hetzelfde kanaal zit als jij, probeer het radiokanaal van je draadloze router/access point te veranderen (bijvoorbeeld 5 of 11 i.p.v. kanaal 1).
Als je er verstand van hebt, kijk dan ook of je dns instellingen wel goed zijn. Soms staat dat niet goed ingesteld en zoekt ie eindeloos naar een niet-bestaande server.
Verder zal je aardig wat kunnen testen wat betreft snelheid: heeft een andere computer hetzelfde probleem, zit er misschien iemand stiekem ook op jouw netwerk, is je computer misschien een zombie in een spam-netwerk, die zonder dat jij het weet heel veel spam aan het versturen is...

Er is van alles mogelijk, misschien geeft dit wat ideeen.

Jelle

Doet ie het zonder draadloos wel goed (computer met netwerkkabel direct aan router of switch)? Dan zou het kunnen zijn dat er iemand in je buurt op hetzelfde kanaal zit als jij, probeer het radiokanaal van je draadloze router/access point te veranderen (bijvoorbeeld 5 of 11 i.p.v. kanaal 1).
Als je er verstand van hebt, kijk dan ook of je dns instellingen wel goed zijn. Soms staat dat niet goed ingesteld en zoekt ie eindeloos naar een niet-bestaande server.
Verder zal je aardig wat kunnen testen wat betreft snelheid: heeft een andere computer hetzelfde probleem, zit er misschien iemand stiekem ook op jouw netwerk, is je computer misschien een zombie in een spam-netwerk, die zonder dat jij het weet heel veel spam aan het versturen is...

Er is van alles mogelijk, misschien geeft dit wat ideeen.

Jelle

De ontvanger is een usb 2.0 van het merk Qmotion De router is een sitecom: WL-114, Dat er iemand anders op mijn netwerk zit verwacht ik niet aangezien ik in een kelder zit met 30cm dikke betonnen muren. Maar ik zal het kanaal is veranderen. Het dns nummer is hetzelfde als alle andere computers dus die zal wel goed zijn. Misschien zou het kunnen liggen aan de draadloze telefoon dat die stoort ofzo. Maar op het moment dat ik dit bericht schrijf doet hij het weer uitermate snel dus ik snap het niet echt.

Maar op het moment dat ik dit bericht schrijf doet hij het weer uitermate snel dus ik snap het niet echt.

Kan zijn dat een ongewilde buitenstaander klaar is met internetten, of dat je magnetron klaar is met koken... Het is wel handig om wat beveiliging op je draadloze netwerk te zetten (verborgen SSID, WPA encryptie, mac-adres-filter) zodat je zeker weet dat anderen je snelheid niet verstieren, ondanks je dikke muren.
Fijn dat ie het weer goed doet.

Als ik op internet wil en hij doet het weer is niet, dan ga ik naar msn en dan naar problemen met verbinding en dat gaat hij kijken en dan zit de fout meestal bij: Gateway, Proxyserver en/of keypoorten. Als het probleem bij gateway zit dan lost hij het automatisch op en dan laad hij weer pagina's. maar als het proxyserver is dan weet ik niet hoe ik het moet oplossen. Weten jullie trouwens ook hoe ik de gateway enzo moet instellen zodat ik niet om de minuut alles moet controleren, ikword er gek van!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan