Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Jens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
56
Ik heb zojuist windows vista ultimate geinstalleerd. Op het eerste gezicht allemaal prachtig. Nu blijkt echter dat ik het draadloos netwerk bij ons thuis niet kan benaderen. Het vreemde is dat ie em wel detecteert maar dan geen verbinding kan maken. Heb de vista drivers geinstalleerd voor mijn wireless usb-G adapter van linksys. Vreemd is dat ie het netwerk van de buren wel accepteerd. Iemand idee hoe dit probleem opgelost kan worden!!! hulde aan vista!!
 
Bij het maken van de verbinding vraagd hij toch automatisch om een key? Of werkt dit niet zo in Vista? Probeer je een connectie te maken via de windows geintegreerde tool of via een tool die bij de drivers zat/zit?
 
De connectie probeer ik te maken via vista zelf want vor vista werkt het programma van linksys nog niet de driver heb ik echter al wel geinstaleerd. Hij vindt de netwerken ook maar het probleem is dattie met het thuisnetwerk geen verbinding kan maken "om onbekende redenen".
 
1. Zit er een key op de netwerkverbinding, zo ja welke?
2. Als er een key op zit, en je probeerd te connecten, vraagd hij dan ook om een key of helemaal niet?
 
Als je een verbinding probeerd te maken, krijgt hij dan als status Aquiring network address? Wat is de status?
 
Hij zegt vrijwel gelijk dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden. (terwijl hij hem dus wel heeft gevonden) Bij de probleemoplosser geeft ie aan dat er een onbekende oorzaak is voor het probleem
 
Hm... bijzonder... zijn er draadloze netwerken bij jou in de buurt die ook geen key hebben? Kan je die eens proberen? (het is geen oplossing, ik weet het, maar even een test).
 
Ja het netwerk van de buren heeft geen key en die pakt ie af en toe wel even maar ook die verbinding is niet vlekkeloos.
 
Maar je status is hierop wel online ? Je kan wel websites e.d. bezoeken (die niet in de cache staan) ?
 
Ja ik kan wel het netwerk op en site's openen maar de verbinding is ook niet stabiel...
 
Oke, je kan verbinding krijgen, dus het ligt niet aan je OS, en klaarblijkelijk ook niet aan de drivers...
Heb je nog andere pc's met een ander besturingssysteem om het even mee te testen op je eigen wireless lan? Even kijken of je daarmee wel kan connecten...
 
Als ik de verbinding handmatig probeer in te stellen zegt ie het volgende:"het netwerk is gemarkeerd als een "verborgen" netwerk en bevindt zich neit binnen het bereik van deze computer, of de instellingen voor draadloos netwerk op deze computer komen niet overeen met de netwerkinstellingen"
 
Met alle andere pc's hier in huis(allemaal xp) is er geen sprake van een probleem.
 
1. Heb je mac filtering aan in je router/modem?
2. Heb je met de hand een ip ingesteld of staat die op automatisch
3. Staat DHCP aan in je router/modem
4. Wanneer werkte het wel?

[edit]
Oke vraag 1 en 4 vervallen :D
 
Ip staat op automatisch en dat 2e punt weet ik niet helemaal wat je bedoelt maar volgens mij staat dat ook op automatisch
 
Ga naar start-settings-control panel

Druk op Network connections

Rechtermuis op de wireless internet verbinding - properties

Druk dubbel op TCP/IP

Staat het daar op automatisch of is alles ingevult?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan