Draadloos Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijk123

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
- Als dit onderstaande bericht in het verkeerde onderwerp is geplaats, mijn excuses. Ik wist niet goed wat ik er mee aan moest. -

Het gaat om mijn Acer Aspire 5715Z als ik met mijn stroom kabel laptop heb ik zo draadloos Internet. Als ik echter zonder stroom kabel en dus met mijn accu probeer te draadloos internetten gaat dit niet.

Mijn draadloos netwerk word op 90 % ontvangen en de WPA - PSK instelling staat goed, en de draadloze sleutel ook.
Ik werk met Windows Vista Home Premium.

Mijn laptop heeft dit zowel in de optie: Hoge prestaties als in energie besparing en gebalanceerd. Eventuele instellingen van deze modussen kan ik niet vinden om draadloos toe te staan.

De draadloze ontvanger staat ook in alle 3 de modussen aan, dit heb ik gecheckt via de knop op het toetsenbord. De draadloze ontvanger is tevens in de laptop voorgebakken, de drivers dus ook.

Ik hoop op een spoedig antwoord terug,
Tijdelijk123. :D

Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd een kijkje te nemen in je netwerkcentrum?

Ga naar netwerkcentrum ; klik links op Netwerkverbinding beheren ; ga dan naar eigenschappen van je internetkaart.

Hier zie je allemaal dingen aangevinkt; staat TCP/IP protocol 6 aan- of uitgevinkt?

Want die moet namelijk uit staan, dat levert soms nogal proberen op met internet.

Uitgevinkt, zowel bij Draadloos als LAN.

- Helaas nog steeds geen Internet, ook niet na een reboot.

Het probleem vaststellen heeft ook geen effect, bij het aanzetten van de laptop zie je wel dat de laptop verbonden is met Netwerk (lokaal), misschien onzinnige informatie maar misschien komt het van pas.

- EDIT -
Ik steek dus net de stekker er weer in en de verbinding word direct tot stand gebracht, zou het niet ergens een stroom besparing optie kunnen zijn?

- EDIT 2
Acer Epower managment staan er wat opties over, even een aantal dingen testen.

Laatst bewerkt:
Je kan proberen bij een aantal programma's aan te vinken :

Windows mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen

en kijken wat het effect daarvan is.

In het Epower gedoe van Acer staat dus dat de netwerk adapter gewoon aan mag staan als de netstroom niet aanwezig is.

Raar?

Waar kan je die optie vinden? Ik heb nu een leeg bureaublad met enkel het verbindings schermpje.

Bedankt voor je voorgaande posts! :)

Waar kan je die optie vinden?

Bedankt voor je voorgaande posts! :)

Die optie vind je waarschijnlijk bij de eigenschappen van je netwerkadapter.

Graag gedaan, maar daar zijn we ook voor, om mensen te helpen. :thumb:

Die optie vind je waarschijnlijk bij de eigenschappen van je netwerkadapter.

Graag gedaan, maar daar zijn we ook voor, om mensen te helpen. :thumb:

Beetje rondgeklikt, kon het niet echt vinden. Ben ook behoorlijk nieuw met vista enzo dus kan daardoor ook mede een oorzaak zijn. :p

Waar ik zelf aan zat te denken is maandag de Acer klantenservice te bellen en het hun per telefoon laat uitleggen. Of je moet nog een idee hebben voor dit probleem. :)

Of er reageert iemand anders vandaag of je belt morgen. Ik heb zo ook mijn eigen problemen met HP computer dus je moet gewoon even geduld hebben.

Als je het oplost moet je dat dan niet vergeten hier ook even te melden. :thumb:

Of er reageert iemand anders vandaag of je belt morgen. Ik heb zo ook mijn eigen problemen met HP computer dus je moet gewoon even geduld hebben.

Als je het oplost moet je dat dan niet vergeten hier ook even te melden. :thumb:

Heel veel instellingen nagekeken en aangepast en omdat er hier (met alle respect :)) wat minder reacties waren op mijn topic heb dit topic ook gestart op tweakers.net, ook hier kwamen handige tips uit.

Mijn probleem is voor mij op een overklaarbare wijze opgelost.

Ergens ben ik nog een openklap-menu tegen gekomen.
Hier staat dingen over Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk deze opende ik en zag: Modus voor energiebesparing.

Op accu: Lage energie bespraring
Op netstroom: Maximale prestaties.

Ik heb: "Op accu" veranderd naar Maximale prestaties.

Ook heb ik Acer Technology programma opnieuws geinstalleerd vanaf de Acer website.

Hierna heb ik een aantal reboots gedaan met de verschillende modussen van de laptop (energie besparing e.d.) hieruit kwamen de volgende resultaten:

- In energie besparing krijg ik dus een waarschuwing dat de draadloze meuk aanstaat.
- In gebalanceerd is gewoon zonder enige waarschuwing verbonden met me router.
- In hoge prestaties is dit hetzelfde, er word verbonden zonder waarschuwing.

Waar het precies is mee opgelost zou ik niet weten, ook heb ik op jou advies wat opties veranderd, deze konden misschien ook uiteindelijk hebben geholpen! :)

Tot zoverre zie ik mijn probleem als opgelost, ik kan nu draadloos Internetten zonder netstroom, via deze weg wil ik je ook bedanken voor je nodige hulp!

Keep up the good work! :thumb:

Laatst bewerkt:
Dankjewel, maar uiteindelijk heb je het dan toch zelf opgelost. Zo zie je maar dat Vista niet zo heel slecht is hoor. :p

Dankjewel, maar uiteindelijk heb je het dan toch zelf opgelost. Zo zie je maar dat Vista niet zo heel slecht is hoor. :p

Met een beetje hulp van Helpmij en Tweakers :).

Ik zie vista als het begin van een mooie nieuwe tijd van Microsoft, binnenkort Windows 7. Snap al dat vista gebash ook niet zo, een OS moet je een kans geven om zich te ontwikkelen en uit te breiden. Bij windows xp had ik ook regelmatig dingen waar je 20 omwegen moest nemen om er uiteindelijk to komen maar uiteindelijk lukt het altijd :).

Nogmaals thanks!
Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan