Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutions

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Beste helpmij lezers :

Ik zit al een tijdje met een probleem omtrent mijn router. ik heb thuis een vaste pc en 2 laptops, de vaste pc is direct verbonden met de router en de laptops maken gebruik van het wireless gedeelte van de router . Nu is het probleem dat als we `s morgens de laptops aan doen dan is er geen verbinding, als we dan de boel resetten dan werkt alles weer zoals het moet, soms gebeurt het ook als we de laptops in de ochtend hebben gebruikt en daarna in de middag weer en dan komt het weer voor dat er geen daadloze verbinding is, op de vaste pc werkt de verbinding altijd.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, energiebeheer van netwerkkaart aangepast, uitgevinkt dit apparaat mag netwerkkaart uitschakelen om energie te besparen, maar dit helpt niet tegen mijn probleem.

Hebben jullie misschien een idee wat mijn probleem zou kunnen zijn? Als ik gereset heb dan werkt alles weer prima, oh ja het netwerk valt nooit uit als de computers actief zijn.

Iemand de oplossing?

Probeer het maar eens met vaste ip adressen op de pc's.
Dus dhcp van de router uitschakelen en pc's voorzien van vaste ip adressen.

dhcp?

Probeer het maar eens met vaste ip adressen op de pc's.
Dus dhcp van de router uitschakelen en pc's voorzien van vaste ip adressen.

Bedankt voor je reactie, dhcp van de router uitschakelen en pcs voorzien van een vaste ip adres, ik zou niet weten hoe het moet, moet ik uitvinken wat er op het plaatje staat?

en hoe voorzie ik pcs van een vast ip adres?

alvast bedankt

Bijlagen

• dhcp.jpg
    dhcp.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 36
stiecom

ik heb de vraag ook aan sitecom gesteld, en hieronder het antwoord, ik ga de stappen proberen, en schrijf weer in een nieuw bericht het eindresultaat, zodat misschien andere leden er ook iets aan hebben :

Geachte,
Een wegvallende of een trage draadloze verbinding kunnen voorkomen door storing op uw draadloze signaal.
Door in de router of modem het draadloze kanaal te wijzigen kunnen deze storingen in veel gevallen verholpen worden.
Ieder draadloos kanaal (er zijn 13 mogelijkheden) werkt op een andere frequentie, en kan daardoor een beter of slechter signaal opleveren (afhankelijk van de hoeveelheid storing op de betreffende frequentie).

Het is aan te bevelen om alle draadloze kanalen uit te proberen. U hoeft deze instelling alleen in de modem/router te wijzigen; uw computer neemt dit automatisch over.

In uw apparaat stelt u als volgt een ander kanaal in:
1. Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router en internet.
2. Open Internet Explorer, tik in de adresbalk http://192.168.0.1 en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
4. Klik op 'Wireless Settings'
5. Klik op 'Basic'
6. Verander Channel naar een ander kanaal
7. Klik op 'Apply'
Als u deze stappen volgt, en een minuut wacht, kunt u met de computer opnieuw verbinding proberen te maken.
Doorloop zo alle kanalen om te zien welke voor u het beste resultaat geeft.

defect

ik denk dat er niks anders op zit dan een nieuwe aan te schaffen want het defect is weer voorgekomen helaas.

Of er noet nog iemand anders zijn die een oplossing weet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan