Draadloos internetten met notebook via PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
230
Hallo beste mensen.
Deze wordt volgende week hier afgeleverd :)
7062182A.gif

HP Pavilion zd8303 notebook
HP 17" notebook met Intel Pentium 4 630 (3.0 GHz) processor
Volledige specificaties:
Merk processor : Intel
Type processor : Pentium 4 630 Hyper Threading
Kloksnelheid : 3.0 GHz
Cachegeheugen : 2048 Kb
Bustechnologie : 800 MHz
Intern geheugen : 512 MB
Harde schijf : 80 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : ATI mobility RADEON X600
Grafisch geheugen : 128 MB
Shared videogeheugen : nee
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : -
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : ja
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : nee
Schermformaat : 17 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win XP home (NL)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee

Nu wil ik graag via mijn PC met kabelinternet van chello ook gaan internetten op deze notebook.
Welke stappen moet ik daar voor ondernemen? Ik neem aan dat een router op mijn
PC moet komen, en dan?? Kan iemand een stappenoverzicht geven met wat te doen??
BVD
 
Als je al een router hebt die draadloze verbindingen ondersteunt; dan kan je als het goed is zo inloggen.

PS. Mooie computer!
 
Niet dus. Ik heb een router gekocht. De instructies gevolgd en alles aangesloten. Daarna de wizard installatie cd erin die me door alle stappen heen moet helpen. Alles gaat goed totdat de wizard na een systeemcheck zegt dat mijn IP-adres niet klopt. Dan de vraag of de wizard mag proberen het op te lossen. Er verschijnt even een dos-venstertje met wat gegevens dat vervolgens weer verdwijnt. Dan "opnieuw" en weer hetzelfde verhaal... Mijn IP-adres klopt niet of mijn netwerkkaart is niet aangesloten ofzoiets. Ik kom er dus niet doorheen. Mijn instellingen staan goed, nl. op automatisch een IP-adres krijgen enz. Het lijkt wel alsof het IP-adres niet aanpast. Ik weet het in ieder geval niet.
 
We hebben de router aangesloten. Deze werkt gewoon. Op de notebook had ik internet, deze krijgt gewoon een IP-adres toegewezen via de router. Op de PC echter niet. Als ik het modem direct aansluit heb ik meteen internet. Zodra ik de router ertussen plaats, niet. De PC weigert om het IP adres te vernieuwen. Van alles geprobeerd, resetten, opnieuw starten, kabels omdraaien, etc. Niets helpt. Ik krijg geen nieuw IP adres van de router. De provider is Chello dus we hebben het mac-adres gekloond voor de router.
De verbinding modem --> router --> draadloos naar notebook is geen probleem maar de bekabelde verbinding modem--> router--> PC wel. Iemand enig idee wat ik nog kan doen??:eek: PS Door het verwisselen van de kabels heb ik nu op de notebook ook geen internet meer ondanks dat we alles weer exact teruggeplaatst hebben zoals toen ie het wel deed. Hij zegt dat de verbinding uitstekend is maar toch komt er niks dan een blanco pagina...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan