Draadloos internetten met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

leisje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Ik heb Vista RC1 op een Toshiba laptop geinstalleerd. Deze heeft een wi-fi dus zou ik draadloos moeten kunnen internetten. Met XP heb ik nooit problemen gehad. Met vista wel. Hoewel hij geen fout melding geeft (dat de wi-fi niet juist geinstalleerd is), herkent Vista de draadloos netwerk niet. Met een kabel kan ik wel ongestoord internetten. Herken iemand dit ook. Is dit op te lossen.
Ik hoor het graag.

ps. Ik heb andere draadloos verbindingen in huis met XP, en daar heb ik geen problemen.
Dus ik denk toch dat dit met Vista te maken heeft.

Leisje

Je kunt de Windows Vista Upgrade Advisor RC 1 downloaden.
Hij is bedoeld te onderzoeken of je systeem geschikt is voor Vista.

Ik heb eigenlijk met Vista minder problemen met WiFi dan met XP: met name de gevoeligheid voor storingen van buitenaf wordt beter opgevangen (beter error recovery?).
Het is wel afhankelijk van de driver: ik heb meerdere antenne's geprobeerd (de router is een door Tiscali geleverde Zyxal Prestige): BenQ, Linksys, Sweex.
Voor de BenQ is er nog geen driver: de Linksys doet het vanaf het begin (Beta 1), de Sweex doet het sinds kort, maar dan ook heel erg goed.
Kortom het kan zijn dat je even moet wachten tot de driver ter beschikking komt en dan werkt het opeens goed. Heb ik ook met de HP printer drivers gehad: eerst werkte dat niet en ineens na een automatische update was alles OK.
Gewoon geduld hebben, dus, denk ik

Ik heb eigenlijk met Vista minder problemen met WiFi dan met XP: met name de gevoeligheid voor storingen van buitenaf wordt beter opgevangen (beter error recovery?).
Het is wel afhankelijk van de driver: ik heb meerdere antenne's geprobeerd (de router is een door Tiscali geleverde Zyxal Prestige): BenQ, Linksys, Sweex.
Voor de BenQ is er nog geen driver: de Linksys doet het vanaf het begin (Beta 1), de Sweex doet het sinds kort, maar dan ook heel erg goed.
Kortom het kan zijn dat je even moet wachten tot de driver ter beschikking komt en dan werkt het opeens goed. Heb ik ook met de HP printer drivers gehad: eerst werkte dat niet en ineens na een automatische update was alles OK.
Gewoon geduld hebben, dus, denk ik

Ik heb een Zyxel Prestige 2602 HW-61C. Ik zal kijk als ik een firmware kan vinden.
Ik blijf naar een oplossing zoeken.
Bedankt....

Ik heb een Zyxel Prestige 2602 HW-61C. Ik zal kijk als ik een firmware kan vinden.
Ik blijf naar een oplossing zoeken.

Dat is dezelfde router als ik gebruik. Ik heb ook al een tijdje nieuwe firmware,opgehaald bij Tiscali.
(ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b3 | 4/3/2006 DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83)
Ik had het verder over de antenne- aan de PC-kant, want die wordt aangestuurd door Windows.
Succes
Rob

Bedankt.
Wat ik vreemd vind is dat het soms lukt en soms niet.
Ik ga blijven puzzelen totdat het lukt.

Gr

Wilgo

Bedankt.
Wat ik vreemd vind is dat het soms lukt en soms niet.
Ik ga blijven puzzelen totdat het lukt.

Dat klinkt bekend: bij mij loopt het signaal ook steeds op en neer tussen laag en zeer goed. Het heeft vermoedelijk te maken met storing van buiten af zoals DECT telefoons, magnetron-ovens, maar ook, hoorde ik pas, de kabel van de thermostaat naar de verwarmingsketel. Dat laatste met name bij de electronische systemen zoals bij Nefit Turbo ketels.

Ik heb het probleem ondervangen (bij toeval ontdekt) door 2 verschillende antenne's te gebruiken. Het signaalverschil bij de verschillende antenne's verloopt blijkbaar niet gelijk zodat je dé facto aangesloten blijft..... Het klinkt krankzinnig, maar probeer het maar eens. Ik werk nu standaard met een Linksys (intern) èn een Sweex (USB) antenne die beiden actief zijn en de verbinding blijft goed. De applicaties (IE Explorer, Firefox, Thunderbird, Skype, MSN messenger) lijken er niets van te merken.

Het kost je ook niet de kop, want de Sweex antenne (USB 54mbps) heeft me 20 Euro gekost.Deze truc werkt bij mij zowel op Vista als op XP, maar zoals al eerder gezegd, Vista (RC1) lijkt toch stabieler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan