Draadloos internetten/netwerk - Trager of niet? Wie verteld me de waarheid?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stan1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Hola allemaal,

Ik wil graag draadloos internetten met mn laptop via mijn Athome kabelinternetaccount.

Maar ik krijg verschillende verhalen te horen mbt de snelheid bij een draadloos netwerk.
Bij Funprice zeggen de compu-experts dat internetten via een draadloos netwerk ZONDE is van je kabelconnectie.
Bij winkel B zeggen ze dat het helemaal niks uitmaakt qua snelheid en ik zelfs evt. in de kelder kan internetten!

Wie verteld me de "waarheid"? Want ik ben confused!

Thanx,
Stan

snelheid is 10Mbps dus is zelfde als een doorsnee kabel/adsl connectie... volgens mij gaat het even snel.

Snelheid???

Nou het is snel genoeg hoor, een netwerk het zij bekabeld hetzij draadloos werkt nog sltijd via het 10/100 mbps systeem.

Of te wel het zal net zo snel draaien als dat je gewent bent komt het op internet aan.

http://www.synapses-it.com/hardware_drd.htm

Hier staat een leuk stukje tekst om eens door te lezen.

grtjs jjw

athome heeft hier nu zelf een aanbod voor, speciaal voor hun abonnees een draadloze breedband router en adapter.

Athome zegt:

De voordelen van de wireless broadband router zijn:

Hogere snelheid (tot 54 Mbps!)
Groter bereik dan bestaande 11 Mbps producten
Deze apparatuur is compatibel met alle 11 Mbps 802.11b draadloze producten
Ingebouwde beveiliging tegen hackers (64 en 128 bit WEP encryptie)

En natuurlijk is het zo dat hoe groter de afstand tussen de router en de adapter hoe meer kans dat de snelheid lager is!

Maar dat het zonde zou zijn van de snelheid??
Dat betwijfel ik, hebben we bij Athome uberhaupt een verbinding van 11 Mbps dan???
Nee deze is duidelijk lager!

draadloos met laptop

Wij internetten tegenwoordig net zo goed in de tuin, 3de etge als in de garage. De laptop is zelfs sneller! Maar dat komt (denken wij) omdat dat een P4, 2,4 is en m'n Pc slechts een P3,500.

Wat ik wel heb is dat ik af en toe m'n routertje spanningsloos moet maken (resetten) omdat er ergens wat fout gaat.

theo

Ik heb kabel @home en een draadloos netwerk voor mijn laptop. 11Mbit.

Als ik naar mijn accesspoint zit dan merk ik weinig verschil maar als ik in de tuin of beneden zit dan daalt de snelheid aanzienlijk. Dit is dan 14Kb/sec
ALs ik dezelfde test doe met Mordax alleen dan via UTP dan haal ik 316KB/sec.

Zit dus aanzienlijk verschil in.

Succes met je keuze.

@Stan1980: De snelheids beperking van je internet via en draadloos netwerk zit hem in de afstand die je pc van het acces (zendstation) punt zit. En ook heel belangrijk, hoeveel remmers (betonnen/stenen muren e.d.)zitten ertussen. Zoals je aan de reactie hierboven al kan afleiden is het dus van belang dat je accespoint op een centrale plaats staat om overal eromheen goed bereik te hebben. Met kabels heb je hier geen last van, maarja, dat heeft weer andere vervelende aspecten.

Als de verbinding alleen voor internet is en af en toe wat gegevens uitwisselen tussen de beide pc's dan zou ik voor de 11 Mbit-versie gaan. Ga je op regelmatige basis ook grotere hoeveelheden data uitwisselen dan zou ik voor de 54 Mbit-versie kiezen. Wil je nog meer snelheid en zekerheid, dan kun je toch het beste voor de oude en vertrouwde UTP kabel gaan.

succes met je keuze;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan