draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Goedenavond,

Ik heb thuis een Acer 1604 notebook met 2 vrije pcmcia ingangen en heb ADSL met een multi pc modem (Speedtouch 510). Nu wil ik graag draadloos internetten. Ik lees verschillende dingen, onder andere over een Access point en dergelijke. Kan iemand mij daar op een niet technische manier iets meer over vertellen, en ik wil graag weten wat ik allemaal moet configureren, aanschaffen en wat het kost.

Bij voorbaat dank!!

Okijoki.

Ik heb zelf een draytex wireles router model vigor 2200w.
Hier heb ik 1 pcmcia kaart inzitten en 1 kaart in mijn laptop en 1 kaart in de laptop van mijn vrouw.
Ook is op de router nog een normale pc aangesloten via een kabel. Dit alles werkt nu al drie jaar perfect.
Wat de kosten nu zijn kan ik je niet vertellen maar even zoeken op het internet en je komt een heel eind verder.
Het instellen van de router was een peuleschil gebruiksaanwijzing was zeer duidelijk. Om de router in te stellen heb je wel een internet verbinding nodig maar dat zal geen probleem zijn.

O ja en alle drie de computers tegelijk het inetrnet op ook geen probleem.

Suc6 met je speurtocht.

Bedankt voor je antwoord. Is een 11Mb/s snel genoeg?

Voor mij wel. ik surf een beetje.
Ik heb een vpn verbinding met het werk, werkt perfect.
Voor het downloaden ga ik naar de normale pc, kabel is dan toch sneller dan draadloos.

Suc6.

Geplaatst door okijoki
Bedankt voor je antwoord. Is een 11Mb/s snel genoeg?
Voor internetten is dat over het algemeen snel genoeg. Wil je echt grote bestanden uitwisselen, ook binnen je netwerk, dan is het wel wat traag.

Oke duidelijk allemaal. Bij de Wifi shop wordt dit aangeboden:

3Com OfficeConnect 802.11g Access Point + PCMCIA kaart 129,71incl 109,00 excl

RUIM 50 EURO KORTING OP BUNDEL!! UIT VOORRAAD LEVERBAAR!

Gratis Kaart!

Heeft u al een netwerk maar wilt u hier ook draadloos mee verbonden zijn, dan is het 3Com OfficeConnect 802.11g Access Point het geschikte product. Dit Access Point ondersteunt snelheden tot 54Mbps. Dit zeer krachtige, maar compacte access point is standaard voorzien van uitgebreide encryptiemogelijkheden en is snel en eenvoudig te installeren. In feite is het aansluiten van de stroom en de netwerkverbinding al voldoende om draadloos te kunnen internetten.

Normale prijs: 114 euro

109 euro plus één Gratis OfficeConnect 802.11g Wireless LAN PC Card (normale waarde 66 euro)

Is dat iets voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan