Draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo,

Ik heb hier een laptop met draadloos internet, hier is draadloos internet op aangesloten en draadloos printen. Maar nu is het zo dat er voor de experiabox(KPN) een Gigaset USB adpter nodig is om te internetten en voor het printen is er kaart aan de zijkant ingestop voor ontvangst van de router. Maar er zit ook een draadloosontvanger in de laptop zelf die nu dus niet gebruikt wordt. Het is mijn vraag hoe ik internetten en printen via de pc kan ontvangen en dus niet allerlei andere ontvangers hoef te gebruiken. Het is namelijk een beetje irritant dat je van alles moet aansluiten wanneer je wilt internetten. Het gaat hier overigens om een "Compact pressario laptop.

Adje

Bij mijn weten kun je je met de netwerkkaart gewoon aanmelden op de experiabox en heb je niet per defenitie die Gigset nodig.
Wel even alles in de zelfde werkgroep plaatsen en even de handleiding doorlezen.

CashPuppy

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met werkgroep? Ik heb totaal geen ervaring met draadloos, dus excusseer me wanneer ik een domme vraag stel.

Je kunt gewoon met je laptop welke beschikt over een draadloos netwerkkaartje (ingebouwd of PCMCIA kaartje) contact maken met je experiabox.
Is je experiabox al volledig geconfigureerd. b.v. wireless op on en voorzien van een WEP of WPA sleuteltje?

CrashPuppy

Hallo,

Ik heb hier een laptop met draadloos internet, hier is draadloos internet op aangesloten en draadloos printen. Maar nu is het zo dat er voor de experiabox(KPN) een Gigaset USB adpter nodig is om te internetten en voor het printen is er kaart aan de zijkant ingestop voor ontvangst van de router. Maar er zit ook een draadloosontvanger in de laptop zelf die nu dus niet gebruikt wordt. Het is mijn vraag hoe ik internetten en printen via de pc kan ontvangen en dus niet allerlei andere ontvangers hoef te gebruiken. Het is namelijk een beetje irritant dat je van alles moet aansluiten wanneer je wilt internetten. Het gaat hier overigens om een "Compact pressario laptop.

Adje

Wat voor draadloze netwerkkaart zit er in je laptop ? (merk-type)
De Experiabox ondersteunt bijna elke netwerkkaart,alleen je moet even kijken of die ook WPA ondersteunt of niet.Verder is het wel zinvol om een vast kanaal in te stellen (ongeveer 4 kanalen verwijderd van een eventuele omliggende)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan