draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Beste luitjes,

Wie kan mij helpen? Ik heb een MSI megabook L720 hij ondersteund draadloos netwerk:IEEE 802.11b/6 en ik heb kabel internet van home modem moterola en de router is van netgear.
Na instalatie is het icoontje groen maar ik kom niet online nu wel met de kabel
Er zit een Wireless usb adapter bij de router moet ik die gebruiken op de laptop of hoeft dat niet omdat hij een draadloos netwerk ondersteund of moet ik een kaartje kopen voor in de laptop.
Graag een niet te moeilijke oplossing.

Als er al wireless in die laptop zit, hoef je daar geen kaartje bij de kopen.... Je moet in die router wel een paar dingen instellen om je laptop draadloos toegang te verschaffen tot internet.... ook op je laptop moeten er een paar dingen ingeschakeld staan... DHCP bijvoorbeeld, zodat de Netgear een IP adres toe kan wijzen aan je laptop... het klinkt moeilijker dan het is.... Bij "mijn netwerklocaties" op het bureaublad klik je rechts, kies eigenschappen, kies daar je wirelesskaart, kies weer eigenschappen, kies het TCP/IP protocol, kies weer eigenschappen en zet een vinkje bij "automatisch IP adres toewijzen" en bij "automatisch DNS enzovoort......"

Beste Erp,

Ik heb gedaan wat je zei maar het lukt niet ik heb wel het de draadlose usb adapter die ik bij het instalatiepakket van home heb gekregen in de laptop zitten anders kom ik net op internet of moet k hem eruit halen en met de kabel online gaan.
groetjes Anske

Ik heb de vraag even verplaatst naar de huidige sectie.
Deze komt beter overeen met de vraagstelling.:)

Die Router normaal staan deze nogwel eens STANDAARD op Wireles off/uit, Je zou eens met een normale kabel verbinding in het configuratie scherm van je router moet komen.
Om daar het wireles gedeelte op ON te zetten

Beste luitjes,

Het draadloos internetten lukt maar wel alleen met de USB adapter terwijl er in mijn laptop een draadloos netwerk aanwezig is. Ik wil de US adapter graag voor de gewone PC gebruiken en ik heb nu wel 6 netwerkverbindingen en een netwerkbrug hoe krijg ik die allemaal weg?????
Groetjes Anske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan