Draadloos internetverbinding probleem !

Status
Niet open voor verdere reacties.

david85

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2005
AMD Athlon XP 200, 1.66 GHz, 512 MB intern geheugen

--------------------------------------------------------------------------

Ik heb een pc die slecht verbinding kan krijgen met het internet.

Wij hebben thuis een Sitecom Wireless Network Broadband Router 100 g+ (WL 122).

In mijn pc zit een Sitecom Wireless Network PCI Card 100 Mbps (WL 121).

Wij hebben thuis 2 pc's en 1 laptop die op het netwerk zitten.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en tevens staat windows er net weer opnieuw op (ik dacht dan sluit ik uit dat het aan een windows fout ligt, misschien dom gedacht hoor ;) ).

De andere pc's krijgen wel goed contact met de router en de mijne dus niet.

Het rare is dat de signaal sterkte van de draadloze netwerk kaart steeds springt tussen 18 Mbps of 24 Mbps.
Volgens mij is het toch zo dat je voor het internet minimaal 10 Mbps nodig hebt om het internet goed binnen te halen?

Als ik naar de status van de draadloze verbinding toe ga en kijk onder activiteit dan zie ik het volgende : de schermpjes van verzenden en ontvangen zijn niet steeds constant blauw, soms wel een tijd (windows xp, service pack 2 is geinstalleerd).

Het is wel zo dat ik wel redelijk kan internetten als de situtie zo is als in de bovenstaande alinia beschreven staat.
Maar als ik bijvoorbeeld aan het uploaden of downloaden ben (bijvoorbeeld via Azureus) dan gaat de bijvoorbeeld de opload of download snelheid van 30.0 kB/s naar 2.1 kB/s als de schermjes niet blauw zijn (uitleg zie voorgaande kopje).

Hoe kan het dat de internetverbinding niet goed werkt als de snelheid wel goed is (bijvoorbeeld: 18 Mbps of 24 Mbps) ?

In afwachting op een deskundig advies/oplossing ;)

David

Heb je nog storende elementen in de omgeving?
Grote stalen kast of ladenblok waar je op staat?
Wat si de afstand tussen jou pc en de router?
Hoeveel vloeren / beton / muren zitten daartussen?
Hoe zit dat met de andere ontvangers, t.o.v. de router?

Soms kan het verplaatsen van de router, naar bijvoorbeeld 1 verdieping hoger een oplossing zijn voor alle gebruikers, als die over verschillende verdiepingen zijn verdeelt.
Dus 1 pc in woonkamer, en op slaapkamer en 1 op zolder.
De router dan in de slaapkamer, in het midden dus.

Je moet er eigenlijk voor zorgen dat het signaal continu tussen de status ''Goed'' en ''Zeer goed'' blijft. Dan heb je optimale verbinding en zullen je downloads ook goed zijn.

Als bij mij de status ''Laag'' is, kan ik ook nog wel redelijk internetten, maar het downloaden is dan helemaal nix.

Ik heb net zolang met de antenne's van de router en ontvangers zitten te klooien totdat ik op alle pc's hier het signaal op ''Goed'' tot ''Zeer goed'' heb weten te houden.

Geplaatst door Paul-RT
Heb je nog storende elementen in de omgeving?
Grote stalen kast of ladenblok waar je op staat?
Wat si de afstand tussen jou pc en de router?
Hoeveel vloeren / beton / muren zitten daartussen?
Hoe zit dat met de andere ontvangers, t.o.v. de router?

Soms kan het verplaatsen van de router, naar bijvoorbeeld 1 verdieping hoger een oplossing zijn voor alle gebruikers, als die over verschillende verdiepingen zijn verdeelt.
Dus 1 pc in woonkamer, en op slaapkamer en 1 op zolder.
De router dan in de slaapkamer, in het midden dus.

tnks. ik zal het proberen.

onze Paul_RT heeft gelijk.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan