draadloos kopieeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
situatie: netwerk met 1 vaste pc Vista,nog een vaste pc met windows 7 hp 32 bit,en een netbook met windows 7 starter,uiteraard draadloos,
Wil ik nu vanuit de netbook een gedeelde map benaderen dan lukt dat goed,ook kopieeren van een enkel bestand werkt.
Nu wil ik een map als backup naar de netbook kopieeren, als ik dan ga kopieren loopt mijn netbook vaak na enkele minuten al vast ,zeg maar nog tijdens het berekenen.Het ledje van de netwerkkaart knippert met een constante frequentie maar verder zit alles helemaal vast alleen de aan uit knop biedt dan uitkomst.
Echter doeik dit bedraad dan lukt het wel.De router is een linksys wrtg54c,ingesteld als accespoint.De modem, copperjet 1616,zo'n ding van alice geeft dus ip's uit.De netbook is een packard bell dot s en is hagelnieuw.Internet loopt wel goed.

wie het weet is heel slim

De gateway is 172.19.3.1 en de netbook heeft 172.19.3.3 en de ene vaste pc heeft 172.19.3.4,en waarschijnlijk heeft de vista pc dus 172.19.3.2 maar die staat nu niet aan.
Router achter router is niet aan de orde want de router staat ingesteld als accespoint dus met dhcp uit.Ik heb de linksys zelf een ip gegeven in de range van copperjet. De links in je berichtje doen het trouwens allebei niet.
Gister nog 1 keer bijna de helft van de te kopieren map toch over kunnen zetten(ongeveer 4 gb),bij een nieuwe poging liep hij al vast tijdens berekenen.Nog een nieuwe poging resulteerde weer wel in bijna 1 gb overgezet.Het is elke keer anders
Soms gaat hij wel wat verder,soms is de snelheid rondom 3 mb en soms maar een paar honder kb.Als mijn netbook dan vastloopt dan zit hij ook echt vast dus hij doet helmaal niets meer.Ook ctrl alt del niet en ook de muis doet niets meer.Nogmaals bedraad werkt het wel goed,maar daar heb ik geen netbook voor gekocht.
Iets met draadloos is niet goed,misschien omdat router een 54 type is met een 10/100 netwerk,de draadloze adapter is een gigabit type N van Intel.
Er staat wel in apparaaatbeheer een derde adapter een virtuele nog wel die heet virtual wifi miniport adapter en de andere intel wifi link 1000 BGN,de bedrade die het wel doet is een atheros ar8125 pci-e.Alles werkt behalve grote hoeveelheden kopieeren in het netwerk niet.Grote hoeveelheden downloaden lukt ook.
Alvast bedankt voor de respons

Laatst bewerkt:
Daar zit wat in,ik ga de instellingen van de wireless kaart eens bekijken.Ik kom er weer op terug

Ik heb in de configuratie van de draadlozen netwerkadapter het n protocol maar uitgezet.
Ik heb tevens bij Qos de wmm op enabled gezet,volgens bronnen zou dit dan te maken hebben met multimedia streaming.
Maarrrr: inmiddels heb ik wel een map van 4 gb en 1 van 10 gb overgezet en dat was nog niet gelukt,toch raar nietwaar.
Ik laat het voorlopig maar zo,het werkt immers.

Tis Windows 7 Starter...........
Probeer een "echte" versie erop te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan