draadloos lukt maar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rIVENJE

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Hallo,

Ik heb al een aantal weken een probleem. In mijn huis heb ik 1 pc, die verbonden is met een kabel naar de router, op mijn kamer staat een laptop (vista) die is draadloos verbonden met de router. Beneden staat nog een laptop (xp), en daar is een probleem mee. Ik krijg op geen manier normaal internet verbinding op die laptop (vroeger wel altijd). De verbinding is WEP beveiligd. Ik heb in principe alles normaal ingesteld, maar omdat het maar niet lukte heb ik echt van alles geprobeerd. Af en toe ontstaat er ineens een internet-gateway verbinding en dan kan ik even op internet, maar er is geen verbinding met het netwerk zelf. Ik snap niet hoe dit allemaal kan en heb geen idee hoe ik het op moet lossen. Zelf heb ik het gevoel dat het iets met het IP is van die laptop.

Alle suggesties zijn welkom.

Hallo,

wat je op de eerste plaats kunt kijken is of je XP een ip adres heeft.

ga naar start
uitvoeren Cmd

dan tik je in ipconfig/all

je moet dan de instellingen zien van je netwerk.

als dat klopt dan kun je proberen om te pingen naar je eigen ip op de XP
dus stel je ip is 192.168.1.10
dan tik je in : ping 192.168.1.10
je moet dan een antwoord krijgen

je ip aders moet in het zelfde gebied liggen als van je router.

dus router 192.168.1.1 ( gateway)

s6

Ronald

Wanneer ik nog niet verbonden ben met het draadloos netwerk geeft ipconfig /all: medium ontkoppeld (dit is vrij logisch). Wanneer ik verbinding maak met het netwerk, geeft ipconfig /all het volgende:

ipadres: 10.0.0.5
subnet: 255.255.255.0
ipadres: fe80::20c::blablablablablabla

Ik kwam er wel achter dat de twee laptops wel ieder een ander ip adres gebruiken, hetgeen goed is. ;)

Nog een bijgaand feitje, af en toe als ik een beetje loop te rommelen op die XP laptop dan valt internet af en toe een keertje uit en moet ik de modem weer aan/uit-schakelen.

Ik heb een pingtest gedaan en die ging gewoon goed. 0% verlies.

het ip adres wat je gateway moet voorstellen is erg raar,

je kunt proberen de drivers te deinstaleren en daarna opnieuw opstarten en weer instaleren, als dit niet vanzelf gebeurd,

daarna kijk je op je vista naar de netwerkinstellingen.

stel de zelfde instellingen in op je xp en verhoog je ipadres met 1 , anders krijg je natuurlijk een conflikt.

s6
Ronald

die ip-adressen heb ik handmatig meegegeven, omdat dynamisch ze het ook niet doen. Die kunnen dus eventueel veranderd worden. En met drivers, bedoel je die van de netwerkkaart of van de modem?

hallo,

met de drivers bedoel ik die van je netwerkkaart,
je moden heeft ws geen eens drivers omdat dat volledig hardwarematig gebeurd.

s6

ik hoor wel weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan