draadloos met alleen notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

satsanga

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
Ik ga volgende week bij een vriendin haar notebook aansluiten op de kabel. Daarvoor heeft ze een setje van Sitecom gekocht (WL114/WL112). Ik heb zelf thuis mijn eigen laptop draadloos op ADSL aangesloten, alleen heb ik dat via de "normale" procedure gedaan met mijn vaste PC ertussen. Maar zij heeft dus geen PC alleen die notebook. Moet ik dan eerst die notebook aan de router hangen, de boel configureren en dan pas laptop en router aan elkaar koppelen? Of hoeft er toch helemaal geen kabeltje aan te pas te komen? :eek:

Vaak dien je om veiligheidsredenen de computer/laptop rechtsreeks aan te sluiten op de router. Bij mijn oude setje hoefde het dan weer niet, maar hou er gewoon rekening mee dat het bij haar wel moet. Even een utp-kabeltje meenemen dus.

Normaal (als de router standaard nog niet geconfigureerd is) zo Windows XP gewoon een draadloos signaal op moeten pikken. Probeer eerst gewoon draadloze verbinding te maken met de router, configureer hem, en dan zou het moeten werken.

Vind Windows GEEN draadloze verbinding, probeer het dan eens gewoon met een kabel. Houdt uiteraard wel de draadloze verbinding op de laptop actief, want anders pikt hij het signaal dat de router verstuurt NADAT je hem hebt geconfigureerd niet op.

Ik wens je succes, laat even weten hoe het afgelopen is!

Groeten,

KevTec

Alles ging van een leien dakje; had geen UTP kabeltje nodig, sitecom modem + adapter communiceerden direct perfect met elkaar. Toppie! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan