draadloos met netgear WGR614

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik wil een draaidloos net werk opzetten met een router van het merk"Netgear model WGR614".
Ben al een hele middag bezig maar krijg op 1comp nog geen draadloze internet verbinding voor elkaar, volgens de beschrijving moet ik hem eerst met de kabel aansluiten op mijn comp, dan moet ik in mijn router instellen wat mijn IP adres is en en volgens mij ook het login en password nu is mijn vraag is dit password en login dezelfde als mijn internet provider van wanadoo,
Om eerlijk te zijn ik snap er niet veel van en krijg het niet voor elkaar, ook is alles in het engels dat maakt het er ook niet makkelijker op.
Wie kan mij uitleggen hoe ik precies moet werken.
Ik heb een speedtouch modem van wannadoo(geen USB) en heb 2 draadloze usb sticks "Netgear MA111"" om de verbinding te maken met mijn router.

Nee de wachtwoorden en inlog naam zijn NIET hetzelfde.
In jou boekje staat de naam en het wachtwoord om in jou router te komen.

Ik kan in mijn router komen met het standaard login ädmin en ww is "password", Dan kom ik in de setup en moet daar weer Login, Password en een my ip invullen ook moet er bij server iets ingevuld zijn en dat is automatsch gebeurd dat is het ip van mijn modem 10.0.0.138.
Nu is mijn vraag is dit mijn Ip nummer waar ik mee op het net zit Ik heb deze volgens een online security check 83.116.xx.xxx en die login is dat mijn gegevens van wanadoo ???:o

Nee die login is niet van wanadoo.
Dit zal de login zijn van jou router maar dan waar je het standaard wachtwoord en naam kan wijzigen.
Kijk in jou router bij dhcp of dit op enable staat.
Verder hoef je echt niet zo veel in te stellen in jou router.

Heb een hoop geprobeerd heb wel een draadloos verbinding met mijn comp, maar kan niet internetten en geen mail

Mooi om te lezen dat het gelukt is.
Veel plezier er mee. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan