Draadloos met printer en kabelinternet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skidip

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoi,

Veel gezocht op het forum, maar nog niet gevonden:

Een draadloos systeem, 54 Mbit, dat werkt op kabel en ook op adsl (toekomstig). En waarop ik de printer kan aansluiten (Brother HL-1270N met netwerkkaartje). Gaat die printer dan gewoon op één van de 4 UTP aansluitingen op de router? Of moet er echt een printerserver in de router zitten?

Heeft iemand een advies voor een goed model. Ik kom nu uit bij de Linksys WRT-54G, de Asus WL-500G, de 3Com Officeconnect 802.11g+gateway (3CRWE554G72-ME), Sitecom WL-122....

Alvast dank jullie advies.

Al eens op deze site gekeken. http://zylamp.zyxel.nl/

En een kabel aansluiting plus een adsl aansluiting in 1 router, ik heb er nog nooit van gehoord.....
En een printserver, ja ik zou er wel voor gaan kun je namelijk printen zonder dat er een extra pc aan moet staan.

Quote: En een kabel aansluiting plus een adsl aansluiting in 1 router, ik heb er nog nooit van gehoord.....

- Nee ik heb nu kabelinternet, maar mogelijk later ADSL. Ik lees dat sommige wireless apparatuur niet met kabel of weer niet met adsl werkt. Ik heb nu gewoon een kabel modem staan en die wil ik aansluiten op de wireless router/accesspoint.

Iemand tips voor welke te nemen?

Geplaatst door Skidip
Heeft iemand een advies voor een goed model. Ik kom nu uit bij de Linksys WRT-54G, de Asus WL-500G, de 3Com Officeconnect 802.11g+gateway (3CRWE554G72-ME), Sitecom WL-122....

Alvast dank jullie advies.

Zou zelf voor de linksys gaan. Is namelijk de consumenten versie van Cisco router. Deze heeft een naam hoog te houden.

En van sweex een printservertje.

En het is geworden de Linksys WRT-54G met ook daarvan een kaartje voor de laptop en de pc voor boven. Het werkt goed, verbinding beneden (waar het accespoint staat) is natuurlijk 100% en boven 40-60%. Redelijk aangezien ik in nieuwbouw woon met redelijk dik beton met staal e.d. erin.
Nu de PC nog naar boven, dan zitten er 2 vloeren tussen en ik verwacht dat ik boven zo'n 20-30% ontvangst zal hebben, dus tzt de WRT54G op de 1e etage zetten.

De printer, brother HL-1270NLT heeft een eigen netwerk kaartje en die is aangesloten met netwerkkabel op 1 van de WRT54G routerpoorten. Was eerst op 1 pc aangesloten via USB. Dus nu lekker draadloos printen erbij.

De WRT cloned het Mac adres, klonk eng bij de instellingen maar is dat natuurlijk niet, ik las dat ik daarna mijn pc-netwerkkaart, die eerst aan de modem zat, niet meer zou kunnen gebruiken, maar dat werkt gewoon nog perfect. De firewall aangezet bij de WRT, is dat voldoende?, en de hexabitcode (of zoiets) ingesteld.

Alles mooi werkend en vraag opgelost.

Mzzl
Skidip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan