Draadloos met sitecom 300n luk(te) niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

enditdanwel

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
]Heb sinds gisteren een nieuwe laptop en wil graag draadloos.
Ik heb kabelmodem van caiway en router van sitecom 300n.
Laptop gaat wel het net op met de kabel erin van de modem en laptop kan ook de sitecom vinden.
Probleem is dat de sitecom niet de modem kan vinden en er dus geen dreaadloze verbinding tot stand kan komen.
Alles is goed geinstalleerd volgens het systeem en er hebben er verschillende mensen naar gekeken, maar er gebeurt tot op heden nog niets.
In het kort.
Modem zit op de kabel, er gaat een verbinding naar de sitecom (laptop heeft op dat moment ook verbinding met de sitecom) maar sitecom komt niet in contact met de kabelmodem.
Wat nu.
Ik heb Vista.
Graag hulp.

Laatst bewerkt:
Je geeft niet de juiste type-aanduiding van de sitecom. Sitecom router hebben een type-aanduiding die begint met WL-

Zonder de juiste aanduiding is er geen hulp mogelijk, geef dus de juiste type-aanduiding.

Tijs.

o sorry dat is WL 341
echt alles staat goed ingestelt alleen kan de sitecom de modem niet vinden, ohhh ik hoop echt dat u een antwoord heeft.:love:
groetjes vivian

o sorry dat is WL 341
echt alles staat goed ingestelt alleen kan de sitecom de modem niet vinden, ohhh ik hoop echt dat u een antwoord heeft.:love:
groetjes vivian

Probeer je je modem soms draadloos te verbinden met je router?

ja ben wel blonT maar zo erg is het nou ook weer niet haha
ik heb alles goed aangesloten, daar hebben 2 andere al naar gekeken.
maar de router krijg gewoon geen verbinding naar de modem.
als ik dan op probleem oplossen druk, zegt de pc, alles is goed.
de modem heeft goed verbinding en de router werkt optimaal volgens de pc, ik snap er echt niets van.:shocked:

Sorry, ik kan je verhaal echt niet volgen......

Hoe is alles aangesloten?
Wat werkt er nu wel en wat niet?
Waarom denk je dat de modem de router niet kan vinden of andersom?

Modem zit op de kabel, dus waarschijnlijk UPC of iets van dien aard?
Probeer eens om je pc/laptops uit te zetten, haal de modem 10 seconden van de stroom af (dus echt even de kabel eruit halen) en daarna weer aansluiten op het stopcontact. Even wachten en dan je laptop weer aanzetten. Als het goed is herkent het modem je router dan als degene die de internetverbinding moet hebben.

even de aansluiting
ik heb caiway dus de kabel komt net als de tv uit de muur.
daar zit de modem opaangesloten.
vanaf de modem gaat er een utp kabel naar de router.
dat zit goed.
het probleem is dat als is verbinding ga zoeken, de pc wel verbinding met de router krijgt maar de router niet met de modem.
ik had al de stekers er uit getrokken en heb dat net weer gedaan, maar dan gebeurt er nog steeds niets.

oke ik geef het toe, ik ben wel blonT.
voorheen deedt ik eerst alles aan en ging dan verbinden.
heb goed naar het bericht gekeken van vaatdoek en snapte ineens dat ik voor het opstarten alles aan moest sluiten.
dat heb ik gedaan en tadaaaaaaDRAADLOOS:thumb: heel heel erg bedankt vaatdoek, dat was een goeie tip.
ik ga deze site echt aan iedereen doorgeven.
Bedankt:thumb:

Andere tips:
1. Sluit je pc/laptop nog 1x aan op de modem, en doe daar:
Indien xp: Start -> Uitvoeren -> ipconfig.exe /release
Indien Vista: Snelkoppeling op bureaublad maken naar ipconfig.exe /release
Rechtsklikken op deze snelkoppeling en kiezen voor Als Administrator uitvoeren

Zodra het commando is uitgevoerd de netwerkkabel weer van de modem halen.
2. Sluit de WAN aansluiting van de router aan aan de modem, en zet dan de router aan. De WAN aansluiting is de meest linkse aansluiting achter op de router.
3. Sluit een pc aan aan een LAN poort (dus 1 van de 4 rechter aansluitingen achterop de router).
4. Herstart de pc; je zou dan weer in de router wijzigingen moeten kunnen aanbrengen via http://192.168.0.1
Kijk ook of Internet dan werkt op de pc.

EDIT: Ik zie dat het probleem ondertussen is opgelost.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan