Draadloos modem zoek

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt de e-Net Management software ook bij Acer ophalen, voor de 7110 serie: hier

//edit: Alternatieve plaats voor eNet management software: hier

//edit2:
Drivers voor Atheros Wireless: hier
Drivers voor Broadcom Wireless: hier
Drivers voor Intel Wireless: hier

Omdat je zelf sprak over Broadcom, heb ik die driver/software even opgehaald, en daar lijkt wel degelijk zo'n tool bijgeleverd waarmee je een verbindingsprofiel zou moeten kunnen maken.

Kijk eens of je het aan de praat krijgt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs...ben nu op mijn werk..kijk vanavond even of het werkt...reuzebedankt he voor al je moeite....Ik laat je het nog even weten wat het is geworden...Ciao

Ik snap 'r geen **** meer van.....het gaat zo niet lukken...de ene keer ziet pc de router wel...(ik had zelfs net even verbinding via de router met het net) om vervolgens de boel weer in het honderd te laten lopen....,de drivers halen niets uit...tenslotte vind de kaart wel de andere netwerken......ik word gillend gek....alles nieuw en nog niet werken ,,.wat een k***********ZOOI...

HOE KRIJG IK IN GODSNAAM DIE STOMME KAART GERESET...

SYSTEEMHERSTEL ...OPNIEUW INSTALEREN VAN DE SOFTWARE....NIKS HELPT....

ok ik ben een beetje opgefokt...morgen weer en dag en gewoon opnieuw beginnen....

[...]de ene keer ziet pc de router wel...(ik had zelfs net even verbinding via de router met het net) om vervolgens de boel weer in het honderd te laten lopen....[...]tenslotte vind de kaart wel de andere netwerken[...]

Als de situatie zo is, lijkt de configuratie van je netwerkkaart goed te staan, want je kreeg even verbinding met de router, én de netwerken in de buurt zie je wel.

Als 1 van die netwerken in de buurt onbeveiligd is, probeer daar eens mee te verbinden, en surf een tijdje op internet (verstuur GEEN wachtwoorden of andere gevoelige informatie over dat netwerk!). Als dat de hele tijd goed gaat, dan zouden we gevoelsmatig nu misschien aan de Philips Router-kant moeten gaan werken i.p.v. je laptop-kant.

Helaas vond ik op de website van Philips geen SNA6600, wel een SNA6640.

Voor de SNA6640 is een zgn. 'firmware' (zeg maar besturingssoftware) upgrade beschikbaar.

Graag dus nog even verifiëren of het type van de router inderdaad SNA6600 is, of misschien toch een ander type.

//edit: Ik meen vernomen te hebben dat die SNA6600 uitsluitend bij Belgacom verkrijgbaar is (geweest)? En dat zij er een eigen 'firmware' op gezet hebben, waardoor het ding niet ergens anders voor te gebruiken is?

//edit2: Ik vernam ook dat als je, ipv. WEP encryptie, WPA-TKI encryptie met preshared key instelt op zowel de router als je draadloze netwerkkaart, wellicht de problemen over kunnen zijn.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan idd gewoon surfen over het net via de router van de buurman......De router van Philips is via de LAN kabel gewoon te bereiken en ik kan het net ook zo op via die router...Het is een Philips router( http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_ad_wrlp_phil_g) ...

//edit2: Ik vernam ook dat als je, ipv. WEP encryptie, WPA-TKI encryptie met preshared key instelt op zowel de router als je draadloze netwerkkaart, wellicht de problemen over kunnen zijn.

Tijs kun je me hier iets meer over vertellen....zo weet ik niet waar je het over hebt en waar ik dat moet veranderen....

Laterrrrrr

Ik zou graag eerst even willen vernemen wat je recent allemaal gedaan hebt:

1. Heb je die eNet Management software opgehaald, en wérkt die software met jouw netwerkkaart? (Oftewel: Heb je bruikbare verbindingsprofielen kunnen maken zoals in een eerdere post m.b.t. eNet aangegeven?) Al was het maar voor het aanleggen van een verbindingsprofiel met het netwerk van de buren.
2. Heb je nog driversoftware voor je netwerkkaart opgehaald, en heb je jezelf nu bekwaamd in het aanleggen van verbindingsprofielen m.b.v. de bijgeleverde software? Al was het maar voor het aanleggen van een verbindingsprofiel met het netwerk van de buren.

Tijs.

Ik kan idd gewoon surfen over het net via de router van de buurman......De router van Philips is via de LAN kabel gewoon te bereiken en ik kan het net ook zo op via die router...Het is een Philips router( http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_ad_wrlp_phil_g) ...

Tijs kun je me hier iets meer over vertellen....zo weet ik niet waar je het over hebt en waar ik dat moet veranderen....

Laterrrrrr

Tijs,
Ik heb beide softwareprogs opgehaald en geinstalleerd ....de e-netmanager was alleen bedoeld voor intel netwerkkaarten...en ik heb een broadcom.

De broadcom driver was volgens mij dubbel op maar die loopt nog....Ik krijg zo'n icoontje rechtsonderin van broadcom maar daar kan ik hetzelfde mee(min of meer) als met de 2 blauwe schermpjes die de netwerkverbindingen voorstellen.

Bij netwerkverbindingen draadloos zie ik in 99% van de gevallen mijn eigen router niet maar wel die van een van de buren (een Belkin")

De software die ik gebruik is een easy insall cd rom van Belgacom om de boel te laten werken alleen deze loopt "vast"op het moment dat ie draadloze netwerken gaat zoeken....d.w.z. hij vind van alles behalve mijn philips wifi

Het gelazer is begonnen toen alles nog goed werkte ik de naam van mijn netwerk in de router wilde wijzigen...de verbinding met router werd verbroken en is dus tot op heden niet echt meer teruggeweest...zelfs niet na het omruilen van de router tegen een nieuwe...

P.S dit was de reden om een en ander te ondernemen..
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=264389

De enige directe (en helaas behoorlijk beknopte) handleiding die ik denk gevonden heb is deze: hier

Daar staat ook in hoe je m.b.v. je browser bij de configuratie van de Philips router kunt komen. Dat lijkt te gaan via http://192.168.1.1

In de handleiding wordt alleen direct ingegaan op WEP encryptie, maar je ziet er ook de optie WPA only staan, kies die dus, waarna je in het volgende scherm een zgn. passphrase moet invullen. Diezelfde passphrase heb je ook daarna nodig bij de WPA configuratie van je draadloze netwerkkaart.

Ook zou je daar je SSID moeten kunnen aanpassen of uitlezen, en ook die hoort in je verbindingsprofiel van je draadloze netwerkkaart.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs dat WPA heb ik ingesteld....dan krijg ik idd de pagina waar ik een zgn. passphrase moet invoeren..Heb je een idee wat ik daar dan moet zetten...kan dat iets willekeurigs zijn of moet ik daar een vast nummer ingeven...p.s. ik heb de gegevens van de router naar je gemaild....wellicht dat je daar wat aan kan zien...??? (leek me niet handig ze open en bloot in dit forum te melden...)

Als het gelukt is de router te voorzien van de passphrase hoe kom ik dan in de configuratie van mijn netwerkkaart in mijn notebook....

Thanx again

Tijs dat WPA heb ik ingesteld....dan krijg ik idd de pagina waar ik een zgn. passphrase moet invoeren..Heb je een idee wat ik daar dan moet zetten...kan dat iets willekeurigs zijn of moet ik daar een vast nummer ingeven...p.s. ik heb de gegevens van de router naar je gemaild....wellicht dat je daar wat aan kan zien...??? (leek me niet handig ze open en bloot in dit forum te melden...)

Als het gelukt is de router te voorzien van de passphrase hoe kom ik dan in de configuratie van mijn netwerkkaart in mijn notebook....

Thanx again

Passphrase is een zelfbedachte code, met een minimumlengte van minstens 6 karakters als ik me niet vergis. Maak daar niet zoiets triviaals van als 'geheim' of 'wachtwoord' of zoiets! :)

Diezelfde passphrase moet je dan instellen in het verbindingsprofiel dat je aanmaakt met het bij je driver geleverde configuratieprogramma. Stel dat er geen programma is bijgeleverd, dan start je het 'uitzendende/ontvangende computertje rechtsonder in je scherm door erop te dubbelklikken, dan klikken op Draadloze netwerken, dan klikken op "Een draadloos netwerk voor een huis of klein bedrijf instellen. Vergeet in dat proces niet om een vinkje te zetten in "WPA-codering in plaats van WEP gebruiken ... WPA)" als je WPA-encryptie hebt ingesteld op de router, én aan tegeven dat je handmatig een code gaat invoeren, anders krijg je de passphrase vraag niet.

Succes,

Tijs

Bah Bah wat kan het leven toch kinderlijk eenvoudig zijn ...en wat duurt het soms lang voordat je de oplossing ziet die telkens voor je neus verschijnt.......het werkt weer....in de router heb ik onder het menu wireless SSID and channelschannelk veranderd.....Router stond op channel 13 (toeval of niet) veranderd in channel (willekeur) 5 en alles werkt weer als een fluitje.....Tijs en anderen evengoed bedankt voor alle genomen moeite...Ciao

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan