draadloos net werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacomina

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Goedemiddag,
Sinds een paar weken kunnen onze laptops na 18.00 's avond geen verbinding meer maken met ons wirelessnetwerk. Heel de dag is het geen probleem en werkt alles 100% De gewone computer doet het wel altijd. Maar 's avond gaan de laptops eerst heel langzaam en vervolgens is de verbinding weg. Ik heb al een nieuwe router laten plaatsen ( speadtouch en nedgear) er is al verschillende malen naar gekeken door een itbedrijf maar niets lijkt te helpen. Tegen 21.00 uur is er weer wel verbinding ( macbook, toshiba)
Soms kan er geen netwerk gevonden worden dan is er wel een netwerk maar kan er geen verbinding gemaakt erg vreemd allemaal. Weten jullie misschien wat dit kan zijn? Onze provider is "online" voorheen wanadoo en orange.

Vreemd hoor.
Je vaste pc houdt dus gewoon verbinding.
Controleer de snelheid eens met een speedtest.
Haalt deze de geboden abosnelheid wel?

Dan ga je toch denken aan storende factoren als apparatuur, kanaal etc.
Je router is uiteraard beveiligd.

Laatst bewerkt:
Op routers kun je soms een tijd instellen waarop mensen geen verbinding mogen hebben. Staat er misschien zo iets ingesteld?

Anders even een factory reset doen.

Ok dank jullie wel ik zal iemand deze antwoorden voorleggen en vragen dit te controleren. Ik heb nl. totaal geen verstand van computers.

Hallo,
Er zijn nog andere mogelijkheden waarom je geen verbinding kunt krijgen.
1. Na 18:00 uur start iemand zijn router op met een dezelfde kanaal nummer. kijk hiervoor eens mer het programmatje inSSIDer.
2. een van de computers waarmee je internet op gaat pikt de volledige bandbreedte weg, maw deze download zoveel op maximale snelheid dat er voor de andere niets over blijft

Groet Jan

Ik heb nu een netgear prosafe een netgear cable dsl router en een speedtouch staan en tot op heden gaat het goed. Maar het is een hele rij routers hoor volgens mij is dat toch ook niet gewoon. Maar ok we hebben verbinding al was die gisteravond weer een paar uur weg zonder enige reden. Echt heel vreemd en het is altijd 's avonds er zijn geen andere routers in de buurt wij wonen nl in de polder.Dus als er iemand een andere manier weet hoor ik het graag.
groetjes Ina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan