draadloos netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickie24

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Beste forumbezoekers / computerexperts,

Ik ben van plan om binnenkort een draadloos netwerk aan te leggen, waar mijn pc en playstation 3 op kunnen worden aangesloten, maar ook bijvoorbeeld m'n iphone op kan inloggen. Ik heb een tijd geleden eens een systeem van sitecom geprobeerd ,maar dit was geen succes. Handleidingen van draadloos netwerk sytemen lijken altijd heel makkelijk, maar ik ben nog nooit een echt makkelijke tegen gekomen. Welk draadloos netwerk systeem raden jullie mij aan om zo'n netwerk (voor pc, ps3 en iphone) aan te leggen, met het oog op goeie prestaties en makkelijk installeren.

Misschien dat mijn verbinding ook nog van invloed is op welke systemen gewenst zijn dus daarom hier mijn internetverbindin gegevens:

Abonnement: Z2 (ziggo)
Modem: Kabel
Type: Kabel
Aansluiting:
Theoretische download: 640.0Kbyte/s (5.0Mbit/s)
Theoretische upload: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)

Hoi,

.... en Ziggo beveelt zelf op de site nu net Sitecom aan.
Gelukkig ook Netgear maarrrrr .... bestel hem niet bij Ziggo zelf, want dan ben je duur uit (99 euri)
Voor ongeveel hetzelfde heb je een heel wat 'betere' van Netgear.
Ik noem Netgear, omdat ik daar altijd heel tevreden over ben geweest, de - Nederlandse - informatie op de site van Netgear best wel duidelijk is en de handleiding die wordt meegeleverd (met name op CD) goed is.

Ik beveel deze aan: WNDR3700

Bedankt voor je snelle reactie!

Is deze van Netgear een totale draadloos netwerk oplossing, of moet ik naast de router dan nog netwerkkaarten e.d. kopen?

En zijn er goedkopere routers van Netgear die ook nog prima kwaliteit leveren? Ik zie dat deze maximaal 300 mb/s aankan, maar dat zijn snelheden die ik toch nooit nodig heb. Of zie ik dit verkeerd?

gr. Nick

Hoi,

Playstation en Iphone hebben standaard al een draadloze verbindingsmogelijkheid.
Of je pc ook een draadloze netwerkkaart heeft ingebouwd weet ik natuurlijk niet.
Mocht je er één aan moeten schaffen, dan heb je de keus om er één in te bouwen, of een USB-netwerkkaart (voorbeelden).

Koop dan in elk geval een Wireless-N kaartje om te profiteren van deze snellere en stabielere verbinding.
Hier heb je - bijvoorbeeld - een aanbieding.

Laatst bewerkt:
Hoi,

.... en Ziggo beveelt zelf op de site nu net Sitecom aan.
Gelukkig ook Netgear maarrrrr .... bestel hem niet bij Ziggo zelf, want dan ben je duur uit (99 euri)
Voor ongeveel hetzelfde heb je een heel wat 'betere' van Netgear.
Ik noem Netgear, omdat ik daar altijd heel tevreden over ben geweest, de - Nederlandse - informatie op de site van Netgear best wel duidelijk is en de handleiding die wordt meegeleverd (met name op CD) goed is.

Ik beveel deze aan: WNDR3700

Omdat ook mijn portemonee niet oneindig is heb ik vandaag wat foldertjes doorgekeken en zag ik in de folder van paradigit een aantal routers die goedkoper zijn, maar ik vraag me af in hoeverre die gelijke prestaties leveren als boven genoemde router. Of zijn ze in ieder geval goed genoeg om mijn huidige verbinding aan te kunnen en er op te gamen met de playstation bijvoorbeeld.

Dan heb ik het over de volgende varianten:

Sitecom: draadloze-N Bundel 300 Mbps Router + adapter WL-582 (WL-341 router +gratis 300N USB dongel) (bij elkaar 49 euro)

Linksys: dual-band draadloze-N Gigabit Router WRT320N 300 mbps router. (77 euro)

Dit zijn wat lagere prijzen in tegenstelling tot de combinatie van de netgear en de adapter hierboven genoemmd die samen 135 € kosten.

Alvast super bedankt voor jullie hulp en tips.

Ik heb gister via Ibood.nl de volgende draadloze router gekocht:

NETGEAR Rangemax Wireless-N Router met Ingebouwde 4 Ports GIGAbit Switch

Kan ik hierbij zo'n usb kaartje kopen?? welke zouden jullie mij aanraden? en moet ik er dan twee hebben (1 voor PC en 1 voor PS3) of snap ik het dan niet :)

alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan