draadloos netwerk aansluiten samen met kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasayan19

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Hallo,

ik heb een pc waar ik via een motorola kabelmodem verbonden ben. Nu wil ik boven, op de kamer van onze docter, een onternet verbinding maken via een wireless netwerk.
Op de modem heb ik één uitgang voor een netwerkkabel. Moet ik een splitter daar tussen zetten?
Is de Sweex wireless 140 Nitro een goede router, switch en access point??
Is een USB stick beter dan een PCI card???

Graag een mening en/of oplossing.

Benny:thumb:

In de uitgang van je kabelmodem doe je de netwerkkabel, deze verbind je dan met je router. De PC (s) maken dan draadloos verbinding met de router, dus je hebt verder geen kabels nodig!

Met het merk dat je gekozen hebt is niks mis. Ik zelf prefereer een pci card boven een usb antenne. Maar er zijn genoeg tevreden usb gebruikers, dus ook dat is een optie!

Zoek via google naar gebruikers ervaringen op de apparaten die je van plan bent te kopen, dan weet je zeker dat het apparaat goed is (of niet) want elke producent heeft een serie apparaten die net niet zo goed zijn als de rest.

draadloos

Royma,

ik moet een computer wel via een kabel met de modem verbinden, vandaar mijn vraag over de splitter

Je verbindt de modem met de router. Vanaf die router kun je weer een kabel trekken naar je pc.

Een splitter heb je nodig als je adsl hebt. Hier stop je de telefoonlijn dan in. Aan de andere kant van de splitter komen 2 telefoonlijnen uit. 1 gaat naar je telefoon, de ander naar je modem.

Dus als je bv kabel internet hebt, dan komt er al geen splitter bij kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan