Draadloos netwerk beheer win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

trebla1965

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Ik heb 3 computers:
1 met windows XP home
1 met windows XP Pro
1 met windows 98

Ik heb nu een Belkin draadloos AP (http://catalog.belkin.com/IWCatProd...Draadloosnetwerken/80211gdr...etwerken/ct_Id>) sinds een kleine week. Op alle pc's heb ik een 802.11G kaart geinstalleerd.

Via de software was het eenvoudig om de XP computers te configureren, op de windows 98 computer verknalde de windows installatie alles weer. Telkens geen verbinding. Na installatie gewoon met nieuwe hardware en installatie van de driver lukte de verbinding wel.

Mijn problemen nu:
a) Ik heb dus geen hulpprogramma op de '98 en kan dus niet de beveiliging inregelen. Is dit binnen Windows mogelijk of is hier een gemakkelijk hulpprogramma voor te downloaden?
b) De windows 98 pc zit nu op een ander netwerk te werken, hoe krijg ik het op mijn eigen AP met Wep beveiliging. Wellicht dat een antwoord op vraag gelijk een antwoord is op deze vraag.

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is en dat iemand van jullie de antwoorden heeft!

Binnen Windows is dit niet mogelijk.Je zou eventueel met je netwerkkabel verbinding kunnen maken met je AP en daar via het setup menu afhankelijk van de mogelijkheden de wep-key en het mac adres invoeren van de betreffende computers (3 x mac adres ivm 3 computers)
Weet je zo op welk netwerk je W98 pc zit ? Van de buren ?

Kijk anders even met Netstumbler wie er nog meer actief is.Het beste is het om de beveiliging in te voeren wanneer het andere netwerk plat is.

De gemakkelijke weg

Ik heb inmiddeks de windows 98 computer geformateerd en er XP op gezet. Was daarna een fluitje van een cent.

thanx anyway!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan