Draadloos Netwerk beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het SSID moet je gaan onhouden voor alle pc's die je via je draadloos netwerkje wilt gaan aansluiten, want je kunt er niet meer naar zoeken (het is immers verborgen als je SSID broadcast uitzet).

Het instellen van een MAC-filter heeft niet veel zin, dus doe dat maar niet. Het instellen van een WEP/WPA/AES key is wél weer zinvol, omdat daarna alleen pc's/laptops die die key ingesteld hebben (en natuurlijk de SSID) dan op je netwerk kunnen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Georgette,

Aangezien Tijs kennelijk andere ideeën heeft en hij zich er nu mee bemoeit, trek ik me - om verwarring te voorkomen - maar terug ......
Op verschillende fori is aangegeven dat het encryptie-verhaal (wep ... dus) met jou router nogal wat problemen oproept. Maar kennelijk is Tijs dat ontgaan... evenals het feit dat op jou router alleen WEP-encryptie mogelijk is en verder niet .....
Bovendien verkoopt hij baarlijke onzin door te stellen dat MAC-filtering geen zin heeft, terwijl dat juist bedoeld is om geen andere draadloze verbindingen toe te staan binnen jou netwerk.
Edoch .... succes met het oplossen van je problemen i.o.m. TIJS :rolleyes:
Ik meld me verder af bij jou treath ...

Laatst bewerkt:
Ik weet het nu ook allemaal niet meer. Ik weet er niet genoeg van om jullie hulp op afstand goed te kunnen benutten. Ik denk dat ik er een keertje iemand naar zal laten kijken. In ieder geval bedankt voor jullie moeite!! Ik weet niet hoe je zo'n discussie af kan sluiten maar wat mij betreft mag ie dicht.
Dank jullie wel! :thumb:

Hoi Georgette,

Aangezien Tijs kennelijk andere ideeën heeft en hij zich er nu mee bemoeit, trek ik me - om verwarring te voorkomen - maar terug ......
Op verschillende fori is aangegeven dat het encryptie-verhaal (wep ... dus) met jou router nogal wat problemen oproept. Maar kennelijk is Tijs dat ontgaan... evenals het feit dat op jou router alleen WEP-encryptie mogelijk is en verder niet .....
Bovendien verkoopt hij baarlijke onzin door te stellen dat MAC-filtering geen zin heeft, terwijl dat juist bedoeld is om geen andere draadloze verbindingen toe te staan binnen jou netwerk.
Edoch .... succes met het oplossen van je problemen i.o.m. TIJS :rolleyes:
Ik meld me verder af bij jou treath ...
Mac-filtering is voor een minder geoefende draadloze netwerkgebruiker een last, want als je een andere netwerkkaart moet aansluiten moet je eerst in de router aanpassingen gaan plegen in de de mac-filters om toegang te geven.
Bovendien kunnen mac-adressen door hackers makkelijk gekloond worden, omdat in een onbeveiligd netwerk zoals het jouwe nu die informatie makkelijk kan worden achterhaald.

Tel ik die 2 bij elkaar op, blijf ik bij mijn stelling dat het weinig zinvol om een mac-filter aan te leggen.

Het zal er dus m.i. echt op neer moeten komen dat je minstens WEP-encryptie werkbaar zult moeten maken. Lukt dat met je apparaat niet, dan zou ik hem niet gebruiken, liefst zelfs terugbrengen naar de winkel.

Het verbergen van een SSID is als maatregel tegen een 'minder geoefende' hacker m.i. wél een goede beveiliging. Natuurlijk zullen echte hackers het wel kunnen achterhalen op basis van draadloos netwerkverkeer, maar hackers van dezelfde hoge categorie zullen net zo makkelijk MAC-adressen kunnen klonen.

@Valijn: Graag termen als "baarlijke onzin" niet posten zonder om de achterliggende redenatie te vragen. Je kunt daarna altijd nog krachttermen gaan gebruiken, als je het met de achterliggende redenatie het niet eens bent.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wilde even zeggen dat het inmiddels is gelukt en dat het stiekum helemaal niet zo ingewikkeld is.. Als het niet lukt en je hebt dezelfde router, mail dan even, misschien kan ik nog iets terug doen voor iemand :)

Groetjes!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan