Draadloos netwerk beveiliging

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo!

Ik heb hier een draadloos netwerk opgezet, die momenteel beveiligd is met enkel WPA 2. Nu wil ik het zo beveiligen dat je computers eerst moet aanmelden voordat ze draadloos kunnen internetten. Hoe dit ik dit ? Ik geloof dat ik iets moet doen met mac filtering.

Ik heb een router van SMC. Moet ik het MAC adres van een computer toevoegen? Hoe stel ik vervolgens de beveiliging in, dat je niet meet met een wpa key toegang hebt?

Hoi,

Zoals ik het lees: mensen moeten eerst iets van een toegangsnaam en/of -wachtwoord geven voordat ze op internet kunnen?

Als je dat wilt, is ook MAC-filtering niet de oplossing.
MAC-filtering is wel een toegevoegde beveiliging, waardoor draadloze apparaten die niet in de lijst met mac-adressen zijn opgenomen ook geen toegang hebben tot het netwerk.
Overigens is het ook verstandig om het wachtwoord van de setup naar je SMC te veranderen, want een beetje kenner weet precies wat dat is en komt eenvoudig in de setup.

Klik hier voor meer info

Ik heb nu een mac filtering rule toegevoegd. Alleen hoe connect ik nu naar het draadloze netwerk? Het gebeurt namelijk niet automatisch. Kan het nu in combinatie gebruikt worden? Dus dat alleen de computers die ik heb ingesteld met mac adres kunnen connecten met een wpa key?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een mac filtering rule toegevoegd. Alleen hoe connect ik nu naar het draadloze netwerk? Het gebeurt namelijk niet automatisch.

Ehh .... dit snap ik niet.
Wat gebeurt niet automatisch?
En als het niet 'automatisch' gaat, hoe dan wel?

De vraag is dus hoe ik nu op het draadloze netwerk terecht kom. Ik heb nu mac filtering op enable gezet en mijn mac adres toegevoegd.

Als ik nu verbinding probeer te maken met mijn draadloze netwerk, dan lukt dit niet. Als ik vervolgens mac filtering weer uitzet, kan ik wel weer connecten.

Hee,

Dus als je die mac-filtering hebt toegepast, ga je er met een andere pc in om dat weer uit te schakelen?

Ik kan maar één oorzaak bedenken: niet het juiste mac-adres ingevuld, of bij het intypen een fout gemaakt.

Elke netwerkkaart heeft een uniek mac-adres. Zowel de draadloze, áls de lan-kaarten.
Bij mac-filtering gaat het dus uiteraard om die van de draadloze netwerkkaarten die toegang mogen hebben tot de router.

Ik neem aan hoe je achter dit mac-adres komt, maar toch .... :
- Startknop > Uitvoeren
- type: cmd (enter)
- type: ipconfig /all (enter)

Bij de wlan-kaart zie je staan 'fysiek adres:' en dan iets van: zes letter/cijfer-paren met een streepje ertussen, altijd bestaande uit de cijfers 0 tot 9 of de letters a t/m f.
De 0 is dus nooit een letter ......

Nee ik stop er gewoon een netwerk kabel in en dan zet ik mac filtering weer uit. Het mac adres heb ik inderdaad achterhaald met ipconfig /all

Nee ik stop er gewoon een netwerk kabel in en dan zet ik mac filtering weer uit. Het mac adres heb ik inderdaad achterhaald met ipconfig /all

Hoi,

Vreemd,
Soms moet je de pc herstarten om de controleren of het werkt .....
zou het eigenlijk anders ook niet meer weten. Komt de handleiding van de SMC van de één van de twee types overeen die onder in mijn link staan?

http://docweb.khk.be/KHK/TW_Peace-driving/download/peace-driving/SMC Barricade g 2804WBR.pdf

http://docweb.khk.be/KHK/TW_Peace-driving/download/peace-driving/SMC WBR14 G.pdf

Hoi,

Heb je deze optie gekozen bij het inschakelen?

"only allow listed machines"

En deze:

Filter Wireless Clients
When this is selected, the MAC address filters will be applied to wireless network clients.

Nog een optie:
Schakel de MAC-filtering evven uit.
Maak draadloos verbinding met de setup van de router.
Schakel nu mac-filtering weer in (Enable) met de bovenstaande opties ingeschakeld.
Krijg je nu automatisch het mac-adres van je pc te zien?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan