draadloos netwerk blijf uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilco120

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Hallo

Ik heb een maand geleden een niewe pc gekocht voor games, school, werk, enz deze pc werkte heel goed aleen later ongeveer een halve maand later viel het internet steeds uit ongeveer elk uur valt het uit als ik dan op het wifi knopje druk staan er alemaal netwerken behalve die van mij. het ligt niet aan de router of aan mijn netwerk verbinding mijn andere systemen die internet gebruiken werken gewoon goed licht dit nu aan windows 8 of heb ik iets verkeerd gedaan geen idee

mijn pc informatie

Acer Aspire v3-772g verdere info
windows 8 draadloos wifi netwerk adapter
8g werkgeheugen Qualcomm Atheros AR5BWB222 wireless network adapter
500 gb hdd
nvidia GeForce GT 720M
17.3 FHD acer complyview
Acer nplify 802 11a/b/g/n + BT 4.0

Wilco.:confused:

a. Hoe heb je de wifi instellingen staan qua kanaalnummer?
i. Als je 'm op "Auto" of "Automatic" of "Auto select" heb staan, kies een kanaalnummer en stel dat vast in.
ii. Kies (voor de zekerheid) niet kanaalnummer 12 of 13, want wifi adapters die denken dat je je in de USA of Japan bevindt kunnen daar niet mee verbinden.
b. De drivers op de website van Acer zijn relatief recent. Kijk of deze Atheros driver (versie 10.0.0.225) je helpt, want met oude Atheros drivers zie ik regelmatig problemen.
c. Een versie die maar matig nieuwer is dan die versie 10.0.0.225 (namelijk 10.0.0.287) is hier te downloaden. Ik ga er sterk vanuit dat je die niet nodig hebt als je de driver van b. geïnstalleerd hebt. Moet bovendien worden uitgepakt en de driver moet dan via Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) worden geupdate, dus geen handig installatieprogramma erbij.

Tijs.

Laatst bewerkt:
tijs ik weet niet of ik de driver heb geupdate maar ik heb het geprobeert het probleem is niet verholpen

en ik snap niet wat je bedoelt met kanaalnummer

bedankt voor de hulp

wilco

Ga gewoon proberen die driver te updaten. Als hij al was bijgewerkt dan krijg je het wel te horen tijdens de installatie, lijkt me.

In de instellingen van je draadloze router staat een kanaalnummer ingesteld bij de wifi netwerk-instellingen. Kan in Europa lopen van 1 t/m 13, in de USA en JP van 1 t/m 11. Dus log in op je wifi router en kijk het na.

Tijs.

de driver heb ik geupdate en niks is veranderd ik volg het met die kanaalen enzo nog steeds niet XD

Pak de handleiding van je router erbij en lees het deel over het inrichten van het draadloze netwerk, dan moet je het tegenkomen.

Tijs.

Niet duidelijk is of jouw netwerk er wél staat als je nog wel verbinding hebt.
Ik zou me kunnen voorstellen (zeker als je de enige bent die het wifi netwerk gebruikt) is dat je in de router bij de instellingen van het wifi netwerk het uitzenden van de wifi netwerknaam uitgezet hebt? ("Broadcast SSID" of "Broadcast ESSID" uitgeschakeld).

Kijk het volgende na:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control /name Microsoft.NetworkAndSharingCenter
Klik op "Draadloze netwerken beheren" (in de linker kantlijn).
Kijk of je wifi netwerk er staat en of die op "Automatisch verbinding maken" staat.
Indien die er niet staat, handmatig toevoegen, waarbij je vooral ook de wifi netwerknaam en het wifi wachtwoord goed moet intypen.
Daarna goed kijken of ook bij die nieuw toegevoegd "Automatisch verbinding maken" aanstaat.
Dan rechtsklikken op die nieuwe netwerkverbinding en Eigenschappen kiezen en aanvinken "Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk zijn naam (SSID) niet uitzendt"
Dan klikken op "Eigenschappen van adapter", klik op "Configureren" en zet in tabblad Energiebeheer alle vinkjes uit

Kijk of het dan beter gaat etc.

Succes,

Tijs.

bij energiebeheer stond inderdaad een vinkje die heb ik uitgezet ook staad het automatisch verbinden aan ik kijk nu of dit geholpen heeft

het heeft het een beetje beter gemaakt maar het disconect nu nogsteeds vaak:confused:

Dan heb ik geen tips meer voor jouw ingebouwde apparaat.

Leen van iemand een USB wifi adapter, installeer die, schakel je Atheros wifi adapter uit in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en kijk of je met die geleende USB wifi adapter betere resultaten behaalt.
Indien ja, dan ligt het (blijkbaar) aan je laptop, dus zou je evt. kunnen kijken of garantie-claim wat oplevert of precies zo'n zelfde USB wifi adapter voor jezelf kopen en daarmee werken.

Tijs.

het probleem is nog niet opgelost aleen ben ik er wel achter gekomen dat soms het internet opent zonder dat ik iets doe en dan opent ie bing en als dat tablat open staat staat er bij mijn wifi verbinding een geel vierkantje en zegt het beperkt
als ik vervolgens het tablad met bing erop sluit doet mijn wifi het weer en staat er geen geel driehoekje meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan