Draadloos netwerk dmv Siemens Gigaset en router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Daar ik een snellere verbinding wil hebben op mijn desktop pc met mijn draadloos netwerk heb ik geprobeerd via een router een draadloze verbinding te maken. Dit lukt mij echter niet. Ik zal hieronder mijn situatie proberen uit te leggen.
Bestaande situatie.
Internetaansluiting via de Experia box van de KPN. Deze staat in de woonkamer. Mijn pc staat op de 1e verdieping in mijn werkkamer. Voor het draadloze netwerk heb ik de door KPN aanbevolen Siemens Gigaset USB adapter 108 aangeschaft. Dit werkt, maar zoals eerder vermeld wil ik een betere internetverbinding.
Gewenste situatie.
Op de 1e verdieping heb ik op een andere kamer dan de hiervoor genoemde studeerkamer de router SNB 6500 Philips geplaatst. Van de Experia box in de woonkamer loopt een kabel naar de Philips router. Mijn bedoeling is nu om tussen mijn pc en de router een draadloze verbinding te krijgen. Dit lukt mij echter niet. Ik ben wel zo ver gekomen dat ik de verbinding met de Philips router kan zien, maar krijg hier geen verbinding. Wellicht ligt dit aan de instellingen van de Gigaset en de router. In de Gigaset heb ik geen instellingen gemaakt voor de Philips router, omdat ik niet weet of dat noodzakelijk is en ook niet weet hoe.

Heeft iemand een idee hoe ik bovenstaand probleem kan oplossen?

mvg
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan