draadloos netwerk Experia box vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtgeurts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
hoi allemaal,

sinds kort heb ik thuis surfen en bellen van KPN. alles is goed aangesloten door een monteur van KPN en ik heb een draadloze verbinding met me computer naar de ExperiaBox en van mijn laptop naar de Experiabox.

Het probleem is alleen dat een 2e laptop, asus Z 7000C, met wireless IEEE 802.11 b/g (intel (R) PROset for wireless), de ExperiaBox totaal niet detecteerd! Hij vind wel een andere SSID-code van hier in de buurt maar niet de SSID-code van mijn ExperiaBox. Wie kan mijn vertellen hoe ik dit kan verhelpen??!! bij voorbaat dank voor jullie tijd en moeite!

gr

jasper

Ga via de webbrowser (Internet Explorer) naar de Experia en zet in de instellingen de WiFi op enabled. Deze staat vaak gewoon uit. Pas gelijk het wachtwoord (WPA code) aan in een zelf gekozen code.

Ga via de webbrowser (Internet Explorer) naar de Experia en zet in de instellingen de WiFi op enabled. Deze staat vaak gewoon uit. Pas gelijk het wachtwoord (WPA code) aan in een zelf gekozen code.

Beste tiborv,

bedoel je hiermee dat ik via de laptop naar de experiabox moet gaan?hoe doe ik dit?

gr

jasper

Nee, sorry ik las verkeerd. De PC is ook al draadloos verbonden, dit zou dus probleemloos moeten werken op de laptop.

Standaard staat de SSID code van een experiabox op "hidden"
dat betekend dat je in de instellingen van laptop 2 even het SSID handmatig moet invullen.
(eventueel met de reeds ingestelde wep/wpa key die je ook voor de andere 2 systemen gebruikt)

Standaard staat de SSID code van een experiabox op "hidden"
dat betekend dat je in de instellingen van laptop 2 even het SSID handmatig moet invullen.
(eventueel met de reeds ingestelde wep/wpa key die je ook voor de andere 2 systemen gebruikt)

is ook al geprobeerd door die installateur,maar dan pakt ie 'm ook niet.

Heb hetzelfde probleem. 1 laptop erop werkt goed, de 2e kan de experiabox niet vinden. Misschien heeft het iets te maken met de beperking van wireless verbindingen.

Misschien KPN eens benaderen.

M.vr.gr.
Martin

... en als je vaste IP adres in je laptop opgeeft, krijg je dan wel verbinding?
deze IP adres mag niet dezelfde zijn als op de andere PC's

Moet ik dan alleen het IP adres wijzigen of moet ik dan meer wijzigen (subnetmasker, gateway, DNS, etc).

M.vr.gr.
Martin

Hallo allemaal,

Nou dat had wat voeten in aarde. Eindelijk ben ik erachter waarom de ACER laptop geen draadloze verbinding kon krijgen. Terug naar de winkel geweest, maar daar wisten ze het ook niet. Ze hebben me een tel nr meegegeven van de ACER helpdesk.

Na een paar minuutjes aan de lijn te hebben gehangen, kreeg ik een medewerker aan de lijn. Hij vertelde mij het volgende :

Bij de instellingen van de Experiabox, dient het zendkanaal op 6 te worden gezet. Als dit teveel storing geeft (agv anderen in de buurt), kan het kanaal ook worden ingesteld op 1.

Voila, kanaal op 6 en de verbinding is een feit.

Hoop dat ik hiermee wat internetplusbellers van KPN met een ACER laptop kan helpen.

M.vr.gr.
Martin

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Hallo allemaal,

Nou dat had wat voeten in aarde. Eindelijk ben ik erachter waarom de ACER laptop geen draadloze verbinding kon krijgen. Terug naar de winkel geweest, maar daar wisten ze het ook niet. Ze hebben me een tel nr meegegeven van de ACER helpdesk.

Na een paar minuutjes aan de lijn te hebben gehangen, kreeg ik een medewerker aan de lijn. Hij vertelde mij het volgende :

Bij de instellingen van de Experiabox, dient het zendkanaal op 6 te worden gezet. Als dit teveel storing geeft (agv anderen in de buurt), kan het kanaal ook worden ingesteld op 1.

Voila, kanaal op 6 en de verbinding is een feit.

Hoop dat ik hiermee wat internetplusbellers van KPN met een ACER laptop kan helpen.

M.vr.gr.
Martin

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

hoi kan je mij vertellen hoe ik dat zendkanaal moet veranderen op
de experiabox?

groeten eric

Via 'mijn KPN' op www.kpn.nl kan je de instellingen van je eigen experiabox wijzigen. Je moet dan wel een account hebben / aanvragen.

Succes,
Martin

Al je bent ingelogd op 'mijn KPN', ga je naar 'internetplusbellen' (links boven in het scherm)

daarna kom je in een scherm en zie je rechts onder 'service en support', hier is een optie voor 'beheer KPN Experiabox. Deze aanklikken (kan soms even duren).

nu krijg je 3 keuzes en kies je 'beheer KPN Experiabox'

nou krijg je een scherm met instellingen voor WIFI en kan je het 'channel' aanpassen.

Hoop dat dit helpt.
Martin

Al je bent ingelogd op 'mijn KPN', ga je naar 'internetplusbellen' (links boven in het scherm)

daarna kom je in een scherm en zie je rechts onder 'service en support', hier is een optie voor 'beheer KPN Experiabox. Deze aanklikken (kan soms even duren).

nu krijg je 3 keuzes en kies je 'beheer KPN Experiabox'

nou krijg je een scherm met instellingen voor WIFI en kan je het 'channel' aanpassen.

Hoop dat dit helpt.
Martin

moet Repeater WDS ook op on staan?

Weet niet wat je bedoeld, heb onderstaande instellingen :

Wi-Fi = aan
Key type = WEP
SSID = mijn nr
Channel = 6

Meer instellingen kan ik niet wijzigen.

Martin

Weet niet wat je bedoeld, heb onderstaande instellingen :

Wi-Fi = aan
Key type = WEP
SSID = mijn nr
Channel = 6

Meer instellingen kan ik niet wijzigen.

Martin

ik heb t voor elkaar, het werkt!!!
hartsikke bedankt voor de info!!
groeten eric.

werkt dit ook allemaal voor een laptop met windows vista als besturingssysteem?
ik had mijn vraag ook al zelf gepost, maar krijg er geen reactie op binenn.

Heb geen ervaring met Vista, maar als ik jou was, zou ik het gewoon proberen.

Martin

Ik heb wel een acer computer.

Heb een SMC netwerkkaart in mijn pc.

Kan ik het ook zo oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan