Draadloos netwerk geinstalleerd..geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shorty17

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2005
Berichten
13
Hallo,

Ik ben bezig een draadloos netwerk aan te leggen omdat ik vandaag een laptop heb gekocht. Het merk is sitecom.
Ik heb alles stap voor stap gedaan volgens de beschrijving en alles is succesvol..(geeft de pc aan) alleen kan ik vervolgens niet het internet op.
De laptop herkent het netwerk ook, maar ik kan niet internetten, bij het openen van internet explorer staat er: kan pagina niet weergeven...
Iemand enig idee?
Alvast Bedankt! Groetjes
 
Laatst bewerkt:
eerst even een vraagje,

Vanaf de internetaansluiting in de muur tot je laptop.,

Welke apparaten zitten daar allemaal tussen?

router? PC? Modem? daarbij ook graag merk en type aangeven... dat praat wat makkelijker
 
Hmm..ik ben niet zo goed op de hoogte van hoe het allemaal werkt.
Maar ik zal het proberen.
Ik had een router (met draadjes) die wil ik nu vervangen door een draadloze.
De oude werkt wel, de nieuwe niet, terwijl er wel staat aangegeven dat hij correct werkt.
Eigenlijk zit er niets tussen, van de muur direct in de (hopelijk toekomstige) draadloze router(?) dat ding van sitecom.
Mijn PC moet wel gewoon via een kabel (net als op de oude router) alleen mijn laptop zou draadloos moeten...
Eigenlijk zit er niets tussen alleen dan de router (? noem je die zo..) van Sitecom.
In ieder geval al bedankt voor de reactie
word er behoorlijk gefrustreerd van dt het niet wil lukken..
Groetjes..
 
Als zowel je pc als je laptop niet kunnen internetten zul je iig in je nieuwe router moeten controleren of het CC nummer wel als naam staat ingesteld
 
Inderdaad, je CC- danwel CPnummer van @Home vul je in onder het kopje "host" in je router.

Om daarna ook nog te kunnen mailen moet je je servernamen veranderen van "Mail" in "mail.home.nl"
 
Ik heb mijn computernaam (hostnaam) ingevuld in mijn router, maar dit werkt niet, kan nog steeds neit internetten..
 
Inmiddels is de internet verbinding gerealiseerd.
De nieuwe sitecom router had een probleem met de firmware, tevens deed na een firmware update het wireless gedeelte het niet meer.
Heb nu een linksys WRT54G deze werkt perfect.
Heb als beveiliging WPA2-PSK.
Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan