draadloos netwerk hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slippe

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
hallo,

ik heb een vraag:

Ik heb 2 desktop pc's en 1 laptop. Nou staat het modem van internet bij de 2 pc's maar ik wil de pc's bijde op andere kamers hebben zodat de laptop op het kantoor kan blijven(waar het internet in het modem komt) dus moet ik een draadloos netwerk maken met Wifi technolochie hoe kan ik dit het beste doen? wifi kaarten in bijde computers of gewoon via usb met een draadlooze router bij het modem?

mvg robert

Je hebt een wireless router nodig en voor elk pc een usb- danwel pci-wireless netwerkkaart. De laptop kan wellicht al een ingebouwde hebben.

Je hebt een wireless router nodig en voor elk pc een usb- danwel pci-wireless netwerkkaart. De laptop kan wellicht al een ingebouwde hebben.

ja zo ver was ik ook wel... maar ik bdoel wat zou ik moeten kopen en wat is het beste en het goedkoopste?

Naar mijn mening doen merk en prijs er niet zo toe voor de huis-tuin- en keukengebruiker. Ik ben voor de goedkoopste Sweex router gegaan en hij voldoet mij prima, werkt storingsvrij, redelijk bereik (1,5 mtr boven de grond haalt hij +/- 50mtr) en eenvoudige instellingen. Kennissen van mij hebben een Netgear pakket via @Home en daar ben ik al verscheidene keren aan de deur geweest voor storingen. Hun usb-netwerkstick heb ik omgeruild voor mijn sweex exemplaar om te zien of het probleem in de router of de stick zit.

Eenzelfde Sweex wirelessrouter heb ik bij een andere kennis achter een adsl-modemrouter gehangen en hij werkte direct zonder verdere instellingen te hoeven aanpassen.

Kijk hier eens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan