draadloos netwerk in win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdd

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
184
Hallo ik heb een draadloze router en 2 usb adapters aangeschaft, op een computer draai ik win xp, ik heb de router aangesloten, de usb adapter en de cd van de usb adapter in de computer gedaan ben naar http://192.168.2.1 gegaan heb de quick setup gedaan en het werkte.

de andere usb adapter is bestemd voor win98 op mijn andere pc (weinig ruimte dus win98 op gezet) maar ik krijg hem hier niet aan de praat. weet iemand hoe dit moet?
 
Je moet de eigenschappen van je andere adapter, die voor win'98 bedoeld is, goed instellen.

"Automatisch ip-adres verkrijgen" en "DNS server-adres automatisch verkrijgen" afvinken.

Dennis.

P.S. Moet helaas even weg, ben over een uur weer terug.
 
De TCP/IP eigenschappen van de adapter wel te verstaan.

Dennis.
 
Ik heb toevallig gister hetzelfde gedaan als jij. Heb je bij het configureren van de router een WEP sleutel gebruikt? Of heb je een naam gegeven aan je verbinding? Dan moet je dat ook zo instellen bij de eigenschappen van de lan-card. Heb je trouwens de utility tool ook geinstalleerd? Daarmee kan je dus al die beveiligings dingen voor je card instellen. (sweex?) Ik ga er vanuit dat je de drivers wel hebt geinstalleerd?
 
Ik hep ook zo'n sweex dingetje maar ik krijg het internet echt niet voor elkaar!
 
Sorry voor deze late reactie maar ik ben weg geweest. Ik heb winxp der maar op gezet en dat werkte dus perfect tot ik gisteren thuiskwam. chello was blijkbaar heel week down geweest (misschien dat dat er mee te maken heeft) maar was nu weer up. ik start de computer op maarr.. geen internet. klik op de netwerkverbinding in m'n iconenbalk en deze zegt dat er meerdere netwerkverbindingen zijn waar ik uit kan kiezen. nou ik kies de naam van mijn netwerk (dungen) en druk op verbinden, vervolgens zegt hij weer dat er meerdere netwerkverbindingen mogelijk zijn etc. dus het hele verhaal begint opnieuw. op mijn andere xp computer werkt het wel gewoon goed. is het iets met mijn instellingen of zo?

ik weet het iig niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan