Draadloos netwerk installeren zonder dat huisbaas het merkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobbertKeek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
Hallo!
Ik woon in een studentenhuis in Wageningen, daar wordt een internetverbinding verzorgd door de universiteit. Ik heb in mijn kamer gewoon met een normale kabel internetverbinding. Maar op die manier kan ik natuurlijk niet op mijn telefoon op internet. Daarom wil ik graag draadloos internet in mijn kamer. Het is alleen niet toegestaan om een router aan te sluiten, omdat ze niet willen dat je het internet van de universiteit deelt met anderen. Wanneer er een router aangesloten wordt kan de huisbaas dit op de een of andere manier ergens zien. Ik heb gehoord dat dat komt omdat het IP-adres dan veranderd...? Het is trouwens niet erg als het gewoon openlijk te zien is dat er een draadloos netwerk aanwezig is, dat kan namelijk overal vandaan komen.

Kortom, ik wil gewoon de internetkabel aansluiten aan een router om overal in mijn kamer op internet te kunnen, en dit zonder dat het van buiten te constateren is dat ik dat heb gedaan.

Nu mijn vraag;
Is het mogelijk om TOCH een router aan te sluiten, en er voor te zorgen dat de huisbaas hier niks van merkt? En zo ja, hoe dan?

Laatst bewerkt:
Ik zou je aanraden het niet te doen. maar een vraagje ik kan je helpen!
als je uw zegt wat voor telefoon je hebt dan kan ik misschien regelen dat je geen router nodig gaat hebben

Kleine tip nog er bestaan tegenwoordig ook Wireless-Modem
dat is je modem met een draadloze router ingebouwd. ziet niemand!
Heb ik ook

Een draadloze modem kan je niet aansluiten he grapjas, er komt daar enkel alleen een UTP aansluiting uit de muur.

Ik denk dat dit de oplossing kan zijn: het internet delen via je pc/laptop. Je PC heeft dan namelijk al een vast IP adres wat hij zal behouden, alleen ga je daarachter delen. Wat je dan nodig hebt is een pc die een draadloos netwerkkaart ingebouwd heeft (of usb stick, laptop heeft natuurlijk sowieso ingebouwde wifi). Vervolgens draai je op je pc iets als: virtual router (er zijn meer alternatieven overigens).

Nadeel: je hebt alleen wifi wanneer je pc/laptop aanstaat. Voordeel: je bent niet in overtreding, want je hebt geen router aangesloten :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan