draadloos netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
ik hebzojuist de speedtouch 580i binnen, maar wat problemen met de installatie. Ik dacht dat het makkelijk was...
Ik krijg bijv bij het instellen van de internetaanbieder en service slechts 2 mogelijkheden om uit te kiezen. Basis en expert. Vervolgens allemaal moeilijke voor mij onbegrijpelijke protocollen. (routed PPPoa en PPPoe enz. Ik kom dus vervolgens ook niet op internet.
Moet ik bij het config. van het modem de gele ethernetkabel aansluiten?

Wie kan mij helpen?

Stef

Wat voor internetprovider heb je?

Ik maak gebruik van een linksys WAG54G i.s.m. Planet ADSL Standard, hierbij gebruik ik de optie PPPoA met de volgende gegevens:
Virtual Circuit:
8 VPI (Range 0~255)
48 VCI (Range 1~65535)
Multiplexing: VC

Deze gegevens stonden bij mij in op een apart blad dat bij mijn router zat, wellicht is dit bij jou ook het geval.

Als jij het modem aan wilt sluiten moet je deze via idd een ethernetkabel in het meest rechtse "gat" drukken als ik dat hier zo bekijk.

Probeer dezelfde gegevens eens (Tenminste, als je deze in kunt vullen) en kijk wat hij doet.

Deze gegevens stonden bij mij in op een apart blad dat bij mijn router zat, wellicht is dit bij jou ook het geval.

Ik heb ergens anders idd deze VPI8 en VCI48 ook gevonden. Moet ik deze waarden instellen onder de deze volgende protocol?

PPPoA - DHCP - NAPT

En daarna kan de ethernetkabel er natuurlijk af?

Mijn instellingen zijn zo: klik

Als jij internet wilt houden zou ik de ethternet kabel wel erin laten aangezien je anders weinig internet zult hebben:confused: . Tenzij je zo'n modem hebt waar je de telefoonkabel rechtstreeks in kunt drukken (Zoals de mijne)

draadloos betekent toch draadloos

ik heb de speedtouch 580i en als ik deze aansluit en install. dan kan ik toch draadloos netwerken en internetten?

Ik heb trouwens zojuist de internetverbinding tot stand gebracht, maar ik kan niet surfen, ik heb eigenlijk niet geprobeerd of ik mail kan ontvangen, maar het lampje op mijn modem/router van internet brand nu...

als ik een site probeer te openen duurt het wat lang en veranderd de url in : http://www.instafinder.com/error2.asp?err=dns&url=www.instafinder.com

Dat je naar die url wordt gestuurd komt waarschijnlijk doordat je wat spyware op je pc hebt, weet je niet hoe je die moet verwijderen kijk dan even op de ASO site

Draadloos betekent draadloos ja, dat heb je goed. Maar je zult weinig internet hebben als je geen modem aan je router zet, die geeft immers het signaal van internet over aan de router en deze verspreid het onder de aangesloten apparaten.

Heb je trouwens de DHCP functie aangezet? Zo ja, zet dan op je computer even het ip-adres van je netwerk kaart op automatisch een ip adres verkrijgen.

no ook geen mail...

Al die intellingen die jij mij laat zien kan ik dus niet instellen. Het zou daarom makkelijker moeten zijn, maar is het dus niet.
Misschein is er iem. die eenzelfde modem/router heeft?

hellup :(

is moden en router ineen:

4-poorts high speed wireless (11g) ADSL-modem-router (ADSL over analoge lijn)

Over welke heb je het nu?

Maar als het een modem ineen is dan moet je dus niet een ethernet kabel erin drukken maar de telefoon kabel...

het is gelukt, instellen moeste mbv de ethernet kabel en daarna heb ik nog een wachtwoord moeten veranderen, vervolgens werkt alles ...
superrrrr

bedankt, samen zijn we eruit gekomen...

greetz stef

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan