rschuurmans
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 okt 2009
Beste mensen,
Ik ben geen pc goeroe dus als ik wat domme vragen stel vergeef het mij. Voor de stap naar dit forum ben ik al de gehele middag bezig geweest om dit probleem zelf te fixen. Echter ik kom er gewoonweg niet uit. Ik doe dus graag een beroep op jullie expertise. Alvast bedankt.
Vanwege een recovery heb ik nu wat problemen met mijn pc. OS is Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 3. Pc is van het merk Medion. Mijn nieuwe pc is ook van het merk medion en draait prima op het draadloos netwerk. Voor de recovery werkte het draadloos netwerk op mijn oude pc ook prima. Provider is Versatel.
Probleem:
- krijg outlook express en internet niet opgestart;
- heb geen netwerkicoon in mijn taakbalk waar door ik het draadloos netwerk niet kan instellen en opstarten. Kan iemand aangeven waarom ik geen netwerkicoon in mijn taakbalk heb?. Het instellen van een draadloos werk is geen probleem.
Mijn e-mail account heb ik netjes ingesteld (pop3.versatel.nl / smtp.versatel.nl en juiste poorten, met e-mailadres en wachtwoord). Krijg echter geen verbinding.
Apparatenbeheer zie ik de volgende vraagtekens bij "Overige apparaten":
- Ethernet-controller;
- Multimedia-audiocontroller;
- Multimediacontroller;
- Netwerkcontroller;
- Onbekend apparaat (Lokatie: Intel(R) 82801EB LPC Interface Controller - 24D0)
- PCI Simple Communications-controller;
Tevens bij communicatiepoort (COM2) een uitroepteken.
Ik vermoed dat de problemen met bovengenoemde vraagtekens te maken hebben echter weet niet hoe ik het moet oplossen. Heb op medion site gezocht naar drivers/stuurprogramma's echter heb geen enkel idee welke ik moet hebben en hoe ik deze moet installeren.
Netwerkverbindingen:
- hier zie ik alleen: 1394- verbinding (Verbonden, met firewall 1394-netwerkkaart)
Eigenschappen:
Verbinding maken via: 1394-netwerkkaart
Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig (alle 3 zijn aangevinkt):
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerindeling voor Microsoft netwerken
- Internet-protocol (TCP/IP)
(automatisch ip-adres toewijzen, automatisch dns-serveradres toewijzen, automatisch persoonlijk ip-adres laten toekennen).
Bij het aanmaken van een nieuwe verbinding krijg ik de melding dat een breedbandverbinding al is geconfigureerd en klaar is voor gebruik. Het lukt me dus niet om een netwerkverbinding aan te maken.
Indien je meer info nodig hebt hoor ik het graag. Wie kan mij helpen?.
Alvast bedankt voor jullie reactie.:thumb:
Gr,
R. Schuurmans
Ik ben geen pc goeroe dus als ik wat domme vragen stel vergeef het mij. Voor de stap naar dit forum ben ik al de gehele middag bezig geweest om dit probleem zelf te fixen. Echter ik kom er gewoonweg niet uit. Ik doe dus graag een beroep op jullie expertise. Alvast bedankt.
Vanwege een recovery heb ik nu wat problemen met mijn pc. OS is Windows XP Home Edition Versie 2002 Service Pack 3. Pc is van het merk Medion. Mijn nieuwe pc is ook van het merk medion en draait prima op het draadloos netwerk. Voor de recovery werkte het draadloos netwerk op mijn oude pc ook prima. Provider is Versatel.
Probleem:
- krijg outlook express en internet niet opgestart;
- heb geen netwerkicoon in mijn taakbalk waar door ik het draadloos netwerk niet kan instellen en opstarten. Kan iemand aangeven waarom ik geen netwerkicoon in mijn taakbalk heb?. Het instellen van een draadloos werk is geen probleem.
Mijn e-mail account heb ik netjes ingesteld (pop3.versatel.nl / smtp.versatel.nl en juiste poorten, met e-mailadres en wachtwoord). Krijg echter geen verbinding.
Apparatenbeheer zie ik de volgende vraagtekens bij "Overige apparaten":
- Ethernet-controller;
- Multimedia-audiocontroller;
- Multimediacontroller;
- Netwerkcontroller;
- Onbekend apparaat (Lokatie: Intel(R) 82801EB LPC Interface Controller - 24D0)
- PCI Simple Communications-controller;
Tevens bij communicatiepoort (COM2) een uitroepteken.
Ik vermoed dat de problemen met bovengenoemde vraagtekens te maken hebben echter weet niet hoe ik het moet oplossen. Heb op medion site gezocht naar drivers/stuurprogramma's echter heb geen enkel idee welke ik moet hebben en hoe ik deze moet installeren.
Netwerkverbindingen:
- hier zie ik alleen: 1394- verbinding (Verbonden, met firewall 1394-netwerkkaart)
Eigenschappen:
Verbinding maken via: 1394-netwerkkaart
Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig (alle 3 zijn aangevinkt):
- Client voor Microsoft-netwerken
- Bestands- en printerindeling voor Microsoft netwerken
- Internet-protocol (TCP/IP)
(automatisch ip-adres toewijzen, automatisch dns-serveradres toewijzen, automatisch persoonlijk ip-adres laten toekennen).
Bij het aanmaken van een nieuwe verbinding krijg ik de melding dat een breedbandverbinding al is geconfigureerd en klaar is voor gebruik. Het lukt me dus niet om een netwerkverbinding aan te maken.
Indien je meer info nodig hebt hoor ik het graag. Wie kan mij helpen?.
Alvast bedankt voor jullie reactie.:thumb:
Gr,
R. Schuurmans