Draadloos netwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik wil graag een draadloos netwerk instellen met een:

- Router die voor internet zorgt
- Vast windows xp computer
- Windows Vista laptop
- Windows 7 laptop
- Epson Stylus office bx525wd printer met wifi

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Tot nu toe zijn al mijn vorige pogingen mislukt omdat ik wel verbinding kon maken met de printer en andere computers, maar niet met internet.
Als ik verbinding met internet wou moest ik weer een andere verbinding selecteren.
Kan iemand mij helpen met dit draadloze netwerk opzetten?

Alvast bedankt!

gast0446

Laatst bewerkt:
Heeft je router wel internet? Als eerste moet je alle computers verbinding laten maken met het netwerk van de router. Het adres daarvan, als je het niet weet, kan je vinden in het menu van de router bij ''wan''/''wifi''/''wireless''.

Als je het wachtwoord en de SSID van de router bedoelt dat werk het niet helemaal.
De computers kunnen er wel op (dat stonden ze allemaal al), maar als ik de printer aan de router wil koppelen wil hij het alleen doen als er geen ander pc op de router is. En dan heeft hij na 5 minuten al geen contact meer.

Ik weet niet of ik het goede adres heb gepakt, ik ben naar http://192.168.2.254 gegaan, ingellogd en vervolgens naar WLAN gegaan. Bij WAN stont namelijk niet veel.

Ik heb een Witte KPN Experia Box (ZTE), deze kreeg ik bij het abonnement van KPN en daarmee krijg ik dus draadloos internet in mijn huis.

Dit is wel een raar probleem. Heeft de printer niet hetzelfde ip als een andere pc? Daar lijkt het namelijk op. Je moet de printer een ander IP laten toewijzen. Geef hem een statisch ip en bijv. 192.168.2.80 . Ook zou ik het SSID van de router veranderen in een andere naam, bijvoorbeeld ''gast0446 netwerk''. Dan kan je I.i.g. zien welk netwerk je moet hebben. Hoe lang heb je dit probleem eigenlijk al? En: zijn alle apparaten draadloos aangesloten?

Het SSID van mijn router heb ik al veranderd toen ik heb kreeg, dat heb ik meteen gedaan.

Ik heb het IP adres eerst op handmatig gedaan, en toen weer op automatisch.
Daarna heb ik de netwerk verbindingen gecontroleerd, en hij zij dat alles goed is.
Ik heb nu contact met mijn router.
Ik mail later of ik nog steeds contact hebt!

Volgens mij doet de printer het nu wel!

Heel erg bedankt voor je antwoorden, als hij het uiteindelijk toch niet goed doet open ik de discussie wel weer.

Erg bedankt!

Ik hoop voor je dat 'ie het blijft doen. Je moet maar iets posten als hij er weer mee ophoudt.

Helaas, ik wou iets printen en hij deed het niet meer.
Ik denk dat het aan het weer aan het IP adres klik.
Als ik de instellingen bekijk zie ik dit:
Zie ik dit staan:

Printernaam: VEERPRINT
Verbinding: WLAN
IP-adres vragen: Handmatig
IP-adres 141.142.143.144
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:
Draadloos LAN: Handmatig
Comunicatie: Infrastructuur
Netwerk (SSID): <is niet van belang>
Beveiliging: <is niet van belang>
Wachtwoord: *****************

Het IP adres het ik zelf ingevoerd, dit snap ik trouwens niet echt.
Ik moet het IP adres invoeren, daarna een Subnetmasker en dan een Standaardgateway.
Wat is een Subnetmasker en een Standaardgateway?

Heb ik het trouwens goed dat elke pc bij mij in huis (dat zijn er 3) een ander IP adres zou moeten hebben?
De computer waar ik nu op site (Windows XP) heeft het zelfde IP adres als een Windows Vista laptop, en waarschijnlijk ook van de Windows 7 laptop.
Dit hoort toch niet te kloppen, of wel?

Staat er niets bij standaardgateway? Dat is namelijk het adres van je router. Daar moet je dus 192.168.2.254 invullen. Maar het ip adres klopt in ieder geval niet. Tenzij je de dhcp range zo hebt ingesteld natuurlijk. Of werk je via een proxy in Urbana, Illinois, Verenigde Staten? :P
Standaardgateway is je router, of zoals computerwoorden.nl het verwoordt: ''De plaats op een netwerk waar alle gegevenspakketten met een onbekend adres naartoe worden verzonden. betekenis van subnetmasker: ongeveer een code om aan te geven welke router het betreft.
En: nee, dat hoort niet te kloppen. Als je het ip adres op watismijnip.nl bedoelt, dan klopt het wel. Dat is het ip wat door je provider (kpn) aan router wordt gekoppeld.

Ik bedoelde het IP adres op watismijnip.nl.
Bedankt voor de uitleg van die IP dingen, nu snap ik het wel.
Toen ik de printer aan zetten had hij mijn router in eens wel, mij stond toen op automatisch zoeken.
Ik heb hem nu handmatig ingesteld, dat werk beter.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan