Draadloos netwerk kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bereal

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Hallo,

Sinds een paar dagen heeft mijn laptop geen draadloos internet meer.Dit gebeurde na een autom. ingestelde scan van AVG . Ik heb het systeem hersteld naar een punt dat alles goed werkte,maar geen verschil.
Maakt ook niet uit of ik met de laptop op batterij werk of op stroom.
Normaal drukte ik een knopje in na het opstarten, ik kreeg dan een vinkje dat het draadloos netwerk gereed was. Nu gebeurt er helemaal niets meer als ik het knopje indruk. Als ik de computer rechtstreeks aansluit met een kabel werkt het internet wel.
Ik heb weinig kennis van dit soort zaken, maar ik probeer het toch even zo, het is niet meer de nieuwste laptop , dus ik wil er eingelijk geen rep. kosten aan maken. Alvast bedankt

Ik hoop dat iemand een oplossing weet,..oja het is een Medion met een sitecom router.

Groeten Bereal

Draadloze netwerkdriver-software verwijderen via Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
Nieuwe draadloze netwerkdriver-software downloaden en uitpakken.
Die nieuwe driver-software installeren.

PS: Met Medion kunnen we niet zoveel. Hier kun je het serienummer van je medion invullen om te zien of ze drivers voor je hebben.

Tijs.

Er valt niets te downloaden op de nummers voor mijn laptop. Einde verhaal dan?? snap het niet zo goed,....waarom houden die oude drivers er mee op??

Ok, doe het dan zo: Geef ons de zogenoemde PCI-ID die je opzoekt van het draadloze netwerkdadapter in Apparaatbeheer.
Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Klik Netwerkadapters open, dubbelklik op je draadloze netwerkkaart, en ga daar naar tabblad Details.
Geef ons exact de PCI\VEN_xxxx&DEV_xxxx&SUBSYS_xxxx code (dus de PCI-ID) die je dan ziet in het vierkante venstertje

We zoeken dan wel een goede driver erbij voor je.

Tijs.

Oke, supper!

PCI\VEN_8086&DEV_4222&SUBSYS_10018086&REV_02\4&2F707902&0&00E3

Indien Windows XP: deze
Indien Windows 7 32-bit: deze
Indien Windows 7 64-bit: deze
Indien Vista 32-bit: deze
Indien Vista 64-bit: deze

Let op: Eerst de oude deïnstalleren voordat je de nieuwe installeert (zie eerdere posting van mij).
Bovendien wordt (als het goed is een keuze voor je) een verbindingen hulpprogramma bijgeleverd (ziet er uit als een soort omgekeerde broccoli in het systeemvak naast het klokje, rechtsonder). In dat verbindingen hulpprogramma kun je je verbinding aanmaken en opslaan.

Succes,

Tijs.

Kan het kloppen dat dit de software is die ik moet verwijderen? Realtek Gbe & FE Ethernet PCI-ENIC Driver??
Zoals ik al zei heb er weinig verstand van! :o

Nee,dat is de software van je bedrade netwerkkaart.
De draadloze netwerksoftware die je eerst moet verwijderen heeft als naam Intel erin.
Iets met Intel pro/wireless erin.
Misschien is het niet te vinden in de softwarelijst. In dat geval kun je natuurlijk direct de nieuwe driversoftware gaan installeren.

Tijs

Laatst bewerkt:
prog. ge.d.l. uitleg is prima,... jammer dat het toch niet werkt. Ik moet alleen het knopje inschakelen op de computer, en die doet het niet meer. Ik dacht dat deze wireless button wel te omzeilen was maar blijkbaar niet??

Tsja, als je een of ander hardware probleem hebt, dan kun je dat met software niet oplossen. Evt. bel je met de helpdesk van de fabrikant voor hulp daaromtrent.

Als je draadloos niet kunt inschakelen dan houdt het (wat mij betreft) op. Je zou dan kunnen uitwijken naar een aan te schaffen USB draadloze netwerkkaart, omdat je daar géén knopje/schuifje/toetscombinatie voor nodig hebt om het te kunnen gebruiken.

Tijs.

Ik heb al voor het plaatsen van deze berichten zo'n usb stick geprobeerd, maar die werkte ook niet.
In iedergeval hartelijk dank Thijs voor je moeite en hulp zover!!

Geen probleem. Hopelijk vind je nog een werkend alternatief.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan