Draadloos Netwerk maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Verry

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Beste,

Wij zijn van plan om het hele huis te gaan voorzien van een draadloos netwerk omdat er door het halve huis kabels liggen van 25 meter lang.

Nu weten wij niet wat we hier allemaal voor nodig hebben? Misschien kunnen jullie helpen?
In het netwerk moeten 3 computers worden aangesloten. 2 Hiervan bevinden zich op de 1ste etage. de 3de op de 2de etage. 2 hiervan hebben geen Draadloos signaalontvanger.

Ook moet er een printer op het netwerk worden aangesloten die zich ook op de 2e etage bevindt.
De internetsnelheid is gemiddeld. 350kb/s down, (Ziggo Z1)

Ik heb een USB-stickje waar ik hopelijk draadloos signaal op kan krijgen. Alleen hoort de stick wel bij een bepaald merk.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Vriendelijke Groet,
Verry

Je zal een router nodig hebben en netwerkkaartjes of van die stickjes voor de ontvangst.

Kijk hier eens :

http://www.computertotaal.nl/web/Ar...rtikel/Leg-zelf-een-draadloos-netwerk-aan.htm

Je moet kijken of je dan je printer aan kan aansluiten en naar de snelheid van de router, de printer moet aan de router dus moet de router al zowiezo op de 2e etage tenzij het een printer is met wifi.

Je moet ook kijken naar het bereik als je een heel groot huis heb zal je niet ver komen met een klein bereik

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Het geheel hangt nu aan een draad naar draad router, lijkt me.
Die moet je sowieso vervangen door een draadloze router (bv een linksys). Daarnaast moeten je aangesloten pc's draadloos kunnen ontvangen-hetzij door een ingebouwde wireless lan, hetzij door een vervanger hiervan, kaart of stick.
Je printer moet zich laten delen via de "hoofd" pc - dat kan je instellen bij > printers en faxapparaten->delen < in het configuratiescherm.
Het is een beetje een gedoe - alle merken spreken van grote gebruiksvriendelijkheid, maar da's niet echt zo :(
Sxxs

Beetje amateuristische tekening maar dit schetst de situatie nu.

Bijlagen

• Situatie Ethernet voor.jpg
    Situatie Ethernet voor.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 49
Mooie tekening:cool:

Je kan een draadloos router kopen voor je laptop en de rest kan je ook doen met homeplugs een stuk simpeler te installeren en valt bijna nooit weg dat kan bij draadloos nog wel maar dat ligt er aan hoe sterk je netwerkkaart en of router.

Router als voorbeeld(deze is geschikt voor je printer) :

http://www.dixons.nl/De_online_wink...ireless+N+gigabit-router.7113746/default.aspx

Homeplug als voorbeeld om alle pc's mee te verbinden behalve laptop :

http://www.dixons.nl/De_online_wink...+200+Mbps+netwerkadapter.7103817/default.aspx

Of je kan netwerkkaart inbouwen:

http://www.dixons.nl/De_online_wink...CI+Wireless+netwerkkaart.7044214/default.aspx

De netwerkkaartjes zijn stukken goedkoper in vergelijking met de homeplugs dus zullen de netwerkkaarten de beste keuze zijn

Nou veel succes ermee ik zou gewoon eens naar een winkel gaan (mediamarkt of dixons)

En router met netwerkkaartjes aanschaffen (misschien zijn deze al ingebouwd)
of homeplugs

Groetjes!!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
Eminent verkoopt ontvangers welke via het stopcontact werken. Per pc en router moet je dan zo'n apparaat hebben en die zijn iets van 40 euro per stuk.
Met een USB stickie gaat het echt niet lukken hoor, draadloos in het hele huis.

Ja op de tekening staat 20 meter dat is redelijk groot je heb daarom en sterke router nodig.

Onze router red de 1e etage bij ons ook niet (het is ook een groot huis) dit is een router van Telia(onze provider) maar werkt toch voor de begaande grond we komen toch niet op de 1e en gratis:)

Zie mij vorige bericht dat werkt hoor misschien kan je dan zelfs bij de buren dus wel goed beveiligen:thumb:

Groetjes!

Nouja de woonsituatie is gewijzigd dus het is voorlopig niet meer nodig, misschien dat ik dit in de nabije toekomst nog wel een keer doe. Aangezien in dit kleine woninkje al WLAN is. hoef ik alleen de printer nog WLAN te maken :D

Jammer maar helaas...is er geen geld voor nu...

Bedankt iedereen! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan