draadloos netwerk met speedtouch 330

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimel78

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Ik wil een draadloos netwerk aanleggen en heb me in de winkel laten adviseren en een sitecom WL-575 router gekocht.
Het lukt me echter niet om deze aan te sluiten op mijn speedtouch 330 modem (http://www.dslsupport.co.nz/Data Pages/SpeedT4.jpg). Mijn modem heeft een UTP-ingang en een USB-uitgang. De router heeft alleen UTP ingangen en uitgangen (http://www.routershop.nl/img/products/large/sitecom_wl-575_500x375.JPG). Dat past dus niet.
Wat kan ik nu doen?
- Is er een kabeltje o.i.d. te verkrijgen waarmee het wel lukt?
- Moet ik eigenlijk een andere router (maar ik heb geen idee of ik deze nog terug kan brengen)?
- Is de beste optie een ander modem aan te schaffen?

De optie die me het minst kost vind ik het best :)

Overige info: ik draai windows vista en heb een ADSL-abonnement.

Je zal een ander modem moeten kopen. Met een usb-modem begin je verder niks.
Beroerde winkel trouwens dat ze jou een router aansmeren waar je niks aan hebt met dit modem. Terug met dat ding, nu heb je er niks aan.
Kun je bij je provider niet een ander modem bestellen die direct al draadloos is? Zo niet, dan is het beste dat je een draadloze modem koopt.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je vraag niet helemaal: In de handleiding staat het aangegeven: Je verbindt de WAN-aansluiting van de Sitecom (meest linkse UTP aansluiting aan de achterkant van de Sitecom) met de UTP-aansluiting van je Speedtouch. Daar gebruik je een normale UTP-kabel voor.

Tijs.

Ik begrijp je vraag niet helemaal: In de handleiding staat het aangegeven: Je verbindt de WAN-aansluiting van de Sitecom (meest linkse UTP aansluiting aan de achterkant van de Sitecom) met de UTP-aansluiting van je Speedtouch. Daar gebruik je een normale UTP-kabel voor.

Tijs.

Mijn modem heeft een UTP-ingang en een USB-uitgang ern mijn router alleen een UTP-ingang. Daar kan de USB kabel uit mijn modem dus niet in...

Ah.. Ik zie nu wat het probleem is: Het is een USB ADSL modem.
Ok, dan zul je je huidige router moeten terugbrengen, en een draadloze adsl router-modem moeten kopen die werkt op het type telefoonaansluiting waar jij nu die speedtouch op gebruikt. Dat kan dus een analoge versie zijn (ook wel Annex A genoemd) of een ISDN/Digitale versie zijn (ook wel Annex-B genoemd).

Tijs.

Kan je mij een goede adsl modem router adviseren? Ik wil er graag een met een USB-adapter erbij die ik in mijn pc kan steken om verbinding te krijgen.

En is het ook een optie om een ander modem te kopen? Kan ik (tweedehands) goedkoop een ethernetmodem krijgen die ik wel op mijn router aan kan sluiten of is dat niet aan te raden?

Blijkbaar beschik je niet over een Ethernet-aansluiting op dit moment.

ADSL router-modems werken niet met USB als netwerkaansluiting. Je zult dus een ethernetkaart moeten kopen om in de nieuwe netwerkstructuur te kunnen werken.
2 mogelijkheden:
1. Je koopt een insteekkaart, zoals deze. Die zijn niet duur zoals je ziet (10 euro ongeveer). Zou je die 2de hands kunnen kopen dan mogen die niet duurder zijn dan 3 euro.
2. Er zijn ook ethernetkaarten die in USB passen, dus inbouw is niet altijd nodig, zoals deze of deze (Gigabit snelheid). Iets goedkoper, is een Fast ethernet variant (dus tot 100 Mbit/s): deze, deze, deze of deze

Daarnaast heb je de mogelijkheid om in je pc via USB of insteekslot draadloos te verbinden met je draadloze router-modem. Die draadloze adapters zouden niet meer dan zeg 25-30 euro mogen kosten. Ook is het vaak mogelijk om een bundel te kopen, zodat je én een adsl router-modem krijgt én een USB draadloze netwerkkaart van dezelfde fabrikant. Dit laatste kan ik aanbevelen, omdat je dan zeker bent dat beide apparaten het 'goed met elkaar kunnen vinden'.

Als je een doorgewinterde gamer bent zou ik trouwens (als dat in praktisch kan in je huis/inrichting) kiezen voor bedraad aansluiten ipv. draadloos.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan