Draadloos netwerk met USB Dogle

Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
79
Hallo,

Wij hebben vorig jaar een nieuwe targa computer gekocht. Die is met een draad verbonden op het internet. Er zit bij deze computer een usb dogle om draadloos mee te internetten. Omdat wij hem daarvoor niet gebruiken wil ik hem voor onze oude computer gebruiken. Nu lukt het mij alleen niet om daar de driver te installeren. Ik heb al de cd waar de driver opstaat in de computer gedaan maar dan ziet hij die cd helemaal niet. Nu wil ik toch graag draadloos internet op deze computer.

gegevens Computer:

Merk: Yakumo
Processor: Pentium 2, 266MHZ
Werkgeheugen 512mb, (ik meen pc100, sdram)
Hardeschijf 20GB
Windows 2000 nieuw geinstalleerd

gegevens USB Dogle

Merk Targa
'type' WLAN 11g USB 2.0 adapter
Code op stick XWL-11GUZX, EEE 802.11g

Volgens mij doet hij het niet omdat op de computer geen windows XP staat. Weet iemand hoe ik of aan een driver kom of heeft iemand wellicht een andere oplossing??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

groeten Thomas
 
Dat gaat niet werken.... die usb key is usb 2.0 en die werkt niet of zeer slecht op een usb 1.1 poort [te weinig vermogen, kans om de poort op te blazen] .... Welke besturingssoftware staat er op die PII? De driver op de cd zal waarschijnlijk voor XP zijn.....
Mogelijk kun je wel de netwerkkaart uit die Targa halen en in de PII zetten en de Targa dan op de usbkey laten werken......
 
Hoi bedankt,

Ik was al bang voor de reactie van Erpcity. Wat is een betere oplossing. Een nieuwe netwerk kaart kopen die geschikt is voor Windows 2000 of een usb 2.0 'kaart' die ik direct op de pc aansluit (dus niet op een usb 1.1 poort).

Grtjes Thomas
 
Kwestie van GELD!
USB 2.0 PCI kaartje kost vanaf € 10
Wireless PCI lankaartje vanaf € 17,50
Als je de PII vastkunt bedraden heb je voor € 4,95 al een gewoon lankaartje......
Alle oplossingen werken........
 
oke! Dan ga ik voor die combinatie!

Ik bedank jullie beiden voor het snelle & duidelijke reageren!! Ik laat nog even weten of het gelukt is, dan zet ik dit topic op vraag gesloten/beantwoord.

groeten Thomas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan