Draadloos netwerk NACHTMERRIE

Status
Niet open voor verdere reacties.

noname2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2013
Hallo allemaal,

Ik wordt compleet gestoord van mijn draadloos netwerk.

Situatie omschrijving:

Ik ben in het bezit van een laptop en een desktop pc, de desktop pc zorgt voor een hoop ellende.
Mijn laptop komt prima op het thuis netwerk, mijn desktop pc besluit om het zo heel af en toe eens te doen.:confused:
Wanneer die het niet doet, geeft die een dik rood kruis aan achter mijn thuis draadloos netwerk, wanneer ik de probleemoplosser erop los laat geeft hij aan dat de beveiliging niet klopt, ik heb deze beveiliging vergeleken met die van mijn laptop, en ze zijn precies het zelfde.. Verder heeft de desktop pc alle benodigde drivers.
Anders netwerken ziet mijn dekstop pc wel.... en daar kan die wel mee verbinden.. een zeer raar probleem dus..

Hopelijk weet iemand hier waar dit aan ligt? Heb alles al zo'n beetje geprobeerd... Help aub..

Groeten,

Jeroen

alle verbindingen op je desktop verbreken en verwijderen, en dan helemaal blanco opnieuw proberen verbinding te maken...?

staat de PC ook op een andere verdieping of staat die naast de laptop?

Misschien een defecte netwerk kaart in je desktop pc? Want als er een rood kruisje staat kan je pc de netwerk kaart niet vinden.

als de kaart defect was zou die ook geen verbinding kunnen maken met de andere netwerken ..

Als je kaart het wél doet, is het signaal sterk of zeer zwak?

bedankt voor de reacties!
De netwerk kaart is denk ik niet kapot, omdat de pc wel instaat is met andere draadloze netwerken te verbinden, alleen bij mijn thuisnetwerk staat een rood kruis.
De desktop pc staat naast de laptop, dus dat kan niet echt een rol spelen..
Heb zelf het gevoel dat het ligt aan het aantal gebruikers van het netwerk, maar weet niet waarom ik dat denk.
Heb de pc opnieuw geinstalleerd met windows.. dus als het goed is is die dan schoon en blanco.

Hopelijk is er iemand die een oplossing vind =)

misschien heel kort door de bocht, maar draadloos is eigenlijk voor mobile devices (laptops, telefoons tablets) en een PC kun je het allerbeste gewoon aan de kabel gooien. dat is stabieler, je bent zeker van een verbinding en kompleet onafhankelijk van storing van muren en andere draadloze netwerken van buren enzo.

nog korter door de bocht zou zijn om mijn laptop te gebruiken.. maar om in te gaan op jou suggestie heb ik helaas niet de mogelijkheid om een kabel in mijn pc te steken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan