draadloos netwerk niet gezien...wanhopig...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo allemaal...

Ik heb feitelijk 2 problemen...
1- mijn draadloosnetwerk kan ik niet meer zien, wat voorheen wel zo was.
2- mijn netbook wil niet meer in de thuisgroep, wat voorheen even gewerkt heeft!

ik heb net een netgear wdr3700 neergezet.
betreft 2 windows 7 computers.

Ik heb via de host computer w7 prof. in de netgear een netwerk met ssid aangemaakt.
Dit werd aanvankelijk werdt keurig uitgezonden.
mijn Asus 1218N netbook met w7 home zag het keurig en in het begin heb ik even draadloos verbinding gehad maar bij de nieuwe opstart was dat weer weg. en wilde niet meer connecten.
Uiteindelijk aan t pielen geweest met de thuisgroep instellingen en nu zie ik ineens het draadloos netwerk niet meer terug in de lijst. Hoe krijg ik dit terug?
-Thuisgroep heb ik meerdere malen opnieuw ingesteld.
-Router ook.
-Bedraad is er geen probleem!
-IP 192.168.1.* in netbook zelfs handmatig een keer ingesteld omdat ik in ipconfig geen ip zag.
-Ik heb zelfs de sleutel van de netwerken hetzelfde gemaakt als het wachtwoord van de thuisgroep.
-netwerknaam = X en thuisgroep naam is gewoon thuisgroep want een andere optie heb ik daar niet.
- Alles SSID heb ik op broadcast staan.

Wie kan me helpen ik ben al dagen bezig!!

Alvast bedankt voor het meedenken...als ik hier uitkom ga ik een stepbystep schrijven want die is niet te vinden :).

groeten
Hens
 
Dus aan de draad doen beide PC's/laptops het wel, klopt dat?

Alleen draadloos dus een probleem.
Ik neem aan dat al geprobeerd is op zo kort mogelijke afstand, vlak naast de router, te kijken of die dan wel herkend wordt?

Kijk eens in de router of er soms gefilterd wordt op mac-adres.
 
Welk kanaal staat het draadloos? sommige routers kunnen 13 kanalen aan, terwijl wifikaarten niet altijd kanaal 12 en 13 kennen (iets met de united states enzo)

Groeten,

Temmink
 
Wat heb je allemaal ingesteld in de router???
Ergens staat de ssid niet goed ingesteld.
Je moet op beide pc's de hdd op delen van bestanden en printers zetten.
Anders geen thuis netwerk.
Thuisgroep heeft niets te maken met internet.
IP adres mag je best vermelden,want heel nederland gebruikt dezelfde ip adressen voor z'n thuisnetwerk.
Dat heeft weer te maken met NAT.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan